کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رییس سازمان غذا و دارو اظهارات معاونش را تکذیب کرد

23 شهريور 1401 ساعت 19:45

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: هیچگونه کمبود سرمی در کشور نداریم و برخی از افراد بدون اطلاع از وضعیت داروها اقدام به اظهار نظر می‌کنند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ بهرام دارایی در واکنش به برخی اظهار نظرها درباره کمبود سرم افزود: سازمان غذا و دارو به خوبی وضعیت کمبودهای دارویی را رصد می‌کند و هیچگونه کمبود سرم در مراکز درمانی نداریم.

وی با اشاره به فرستادن بیمار به خارج از بیمارستان برای تامین سرم گفت: این اتفاق معمولاً در بیمارستانهای خصوصی توسط برخی افراد سودجو اتفاق می‌افتد تا بتوانند سرم موجود را ذخیره کنند.

دارایی با اشاره به وضعیت مصرف سرم در کشور افزود: به دلیل گرمای شدید در تمام نقاط دنیا وضعیت مصرف سرم افزایش چشمگیری داشته است و ما نیز به نسبت سال گذشته با افزایش ۴۰ درصدی مصرف سرم مواجه هستیم.

رییس سازمان غذا و دارو درخصوص برخی اظهارات درباره ارسال سرم به کشور عراق نیز عنوان کرد: هیچ سرمی از کشور ایران به عراق ارسال نشده است، بلکه هلال احمر سرم مورد نیاز موکب‌های درمانی را از ترکیه خریداری و توزیع کرد.

لازم به ذکر است که پیش از این، سرپرست اداره کل داروی سازمان غذا و دارو، انجمن داروسازان کشور، جمعیت هلال احمر و روسای برخی داروخانه های مرجع اعلام کرده بودند که با کمبود سرم مواجه هستیم.


کد مطلب: 3532

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3532/رییس-سازمان-غذا-دارو-اظهارات-معاونش-تکذیب

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir