۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
کد مطلب : ۳۵۳۲

رییس سازمان غذا و دارو اظهارات معاونش را تکذیب کرد

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: هیچگونه کمبود سرمی در کشور نداریم و برخی از افراد بدون اطلاع از وضعیت داروها اقدام به اظهار نظر می‌کنند.
رییس سازمان غذا و دارو اظهارات معاونش را تکذیب کرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ بهرام دارایی در واکنش به برخی اظهار نظرها درباره کمبود سرم افزود: سازمان غذا و دارو به خوبی وضعیت کمبودهای دارویی را رصد می‌کند و هیچگونه کمبود سرم در مراکز درمانی نداریم.

وی با اشاره به فرستادن بیمار به خارج از بیمارستان برای تامین سرم گفت: این اتفاق معمولاً در بیمارستانهای خصوصی توسط برخی افراد سودجو اتفاق می‌افتد تا بتوانند سرم موجود را ذخیره کنند.

دارایی با اشاره به وضعیت مصرف سرم در کشور افزود: به دلیل گرمای شدید در تمام نقاط دنیا وضعیت مصرف سرم افزایش چشمگیری داشته است و ما نیز به نسبت سال گذشته با افزایش ۴۰ درصدی مصرف سرم مواجه هستیم.

رییس سازمان غذا و دارو درخصوص برخی اظهارات درباره ارسال سرم به کشور عراق نیز عنوان کرد: هیچ سرمی از کشور ایران به عراق ارسال نشده است، بلکه هلال احمر سرم مورد نیاز موکب‌های درمانی را از ترکیه خریداری و توزیع کرد.

لازم به ذکر است که پیش از این، سرپرست اداره کل داروی سازمان غذا و دارو، انجمن داروسازان کشور، جمعیت هلال احمر و روسای برخی داروخانه های مرجع اعلام کرده بودند که با کمبود سرم مواجه هستیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما