کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احداث کارخانه های جدید؛ راه حل ریشه ای تامین سرم

5 مهر 1401 ساعت 13:22

رییس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران گفت: اگر قرار است کمبود سرم به صورت ریشه‌ای حل شود باید یک یا دو کارخانه سرم‌سازی دیگر در کشور راه‌اندازی شود و پس از حدود ۴۰ سال خودکفایی در زمینه تامین سرم نباید دچار کمبود شویم.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ محمود نجفی عرب افزود: دولت برای مدیریت تقاضا، توزیع داروخانه‌ای سرم را محدود کرده و این سیاست خود دلیلی برای شکل‌گیری تنش در بازار است. وقتی بیمار به داروخانه‌های مختلف مراجعه می‌کند و موفق به تامین کالای مورد نیاز نمی‌شود، احساس کمبود کرده و این مساله یک جو روانی ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه عوامل متعددی در شکل‌گیری احساس کمبود سرم نقش دارد، افزود: با توجه به حجم انبوه تولید سرم در کشور نباید کمبودی وجود داشته باشد اما تغییر در الگوی درمان و همچنین شیوع بیماری‌های فصلی تا حدودی به افزایش مصرف دامن زده است.

نجفی عرب عنوان کرد: این احساس کمبود سرم در شرایطی ایجاد شده که واحدهای تولیدکننده با حداکثر ظرفیت در حال فعالیت هستند و حتی به تعداد شیفت‌های خود افزوده‌اند، البته فراخوانی هم از سوی وزارت بهداشت برای واردات سرم صادر شده و احتمالاً این کمبود به‌زودی برطرف شود.

رییس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران تاکید کرد: دلیلی وجود نداشت که توزیع داروخانه‌ای سرم سلب شده و صرفاً در اختیار مراکز درمانی قرار گیرد بلکه باید نظارت بیشتری بر مصرف صورت می‌گرفت، برخی مصارف فقط جنبه اقتصادی دارد و شاید ضرورتی به تزریق سرم به یک بیمار وجود نداشته باشد.


کد مطلب: 3569

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3569/احداث-کارخانه-های-جدید-راه-حل-ریشه-تامین-سرم

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir