۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
کد مطلب : ۳۵۶۹

احداث کارخانه های جدید؛ راه حل ریشه ای تامین سرم

رییس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران گفت: اگر قرار است کمبود سرم به صورت ریشه‌ای حل شود باید یک یا دو کارخانه سرم‌سازی دیگر در کشور راه‌اندازی شود و پس از حدود ۴۰ سال خودکفایی در زمینه تامین سرم نباید دچار کمبود شویم.
احداث کارخانه های جدید؛ راه حل ریشه ای تامین سرم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ محمود نجفی عرب افزود: دولت برای مدیریت تقاضا، توزیع داروخانه‌ای سرم را محدود کرده و این سیاست خود دلیلی برای شکل‌گیری تنش در بازار است. وقتی بیمار به داروخانه‌های مختلف مراجعه می‌کند و موفق به تامین کالای مورد نیاز نمی‌شود، احساس کمبود کرده و این مساله یک جو روانی ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه عوامل متعددی در شکل‌گیری احساس کمبود سرم نقش دارد، افزود: با توجه به حجم انبوه تولید سرم در کشور نباید کمبودی وجود داشته باشد اما تغییر در الگوی درمان و همچنین شیوع بیماری‌های فصلی تا حدودی به افزایش مصرف دامن زده است.

نجفی عرب عنوان کرد: این احساس کمبود سرم در شرایطی ایجاد شده که واحدهای تولیدکننده با حداکثر ظرفیت در حال فعالیت هستند و حتی به تعداد شیفت‌های خود افزوده‌اند، البته فراخوانی هم از سوی وزارت بهداشت برای واردات سرم صادر شده و احتمالاً این کمبود به‌زودی برطرف شود.

رییس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران تاکید کرد: دلیلی وجود نداشت که توزیع داروخانه‌ای سرم سلب شده و صرفاً در اختیار مراکز درمانی قرار گیرد بلکه باید نظارت بیشتری بر مصرف صورت می‌گرفت، برخی مصارف فقط جنبه اقتصادی دارد و شاید ضرورتی به تزریق سرم به یک بیمار وجود نداشته باشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما