کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزارت بهداشت واکسن ایرانی کرونا را نصف قیمت کرد

7 مهر 1401 ساعت 14:44

مدیرعامل شرکت تولیدکننده واکسن نورا گفت: وزارت بهداشت قیمت خرید واکسن کرونای شرکت‌های ایرانی را به نصف کاهش داد که با توجه به بالا رفتن هزینه‌های تولید و دستمزد در سال جدید باعث شده این مبالغ حتی هزینه‌های ساخت را پوشش ندهد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ حسین سالم افزود: شرکت‌های واکسن ساز ایرانی با این قیمت‌گذاری بابت تولید هر دُز واکسن نه‌تنها هزینه‌هایشان پوشش داده نمی‌شود بلکه باید متحمل ضرر شوند.

وی ادامه داد: در بحران کرونا و نیاز شدید به واکسن، شرکت‌های ایرانی با تکیه بر توانمندی‌های داخلی وارد این عرصه شدند و واکسن‌های ایرانی سبب شد کشورهای غربی واکسن‌های خود را که تا قبل از آن با اکراه به کشور ایران صادر می‌کردند، به‌شکل هدیه تقدیم کنند.

سالم با بیان اینکه تاکنون 5 میلیون دُز واکسن نورا تولید شده است، افزود: 3 میلیون دز از واکسن‌های تولیدشده توسط  شرکت سرو سپید را وزارت بهداشت خریداری کرده است.

وی گفت: این شرکت هم‌اکنون در حال فعالیت برای تولید دو واکسن دیگر است، تمرکز این شرکت تنها برای تولید واکسن کرونا نیست و هم‌اکنون دو واکسن دیگر از مرحله تحقیق و توسعه این شرکت عبور کرده است و در صورت تأمین بودجه وارد فاز تولید خواهد شد و این آمادگی وجود دارد تا نیاز کشور را در زمینه واکسن پنوموکوک تامین کند.


کد مطلب: 3574

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3574/وزارت-بهداشت-واکسن-ایرانی-کرونا-نصف-قیمت

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir