۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
کد مطلب : ۳۵۷۴

وزارت بهداشت واکسن ایرانی کرونا را نصف قیمت کرد

مدیرعامل شرکت تولیدکننده واکسن نورا گفت: وزارت بهداشت قیمت خرید واکسن کرونای شرکت‌های ایرانی را به نصف کاهش داد که با توجه به بالا رفتن هزینه‌های تولید و دستمزد در سال جدید باعث شده این مبالغ حتی هزینه‌های ساخت را پوشش ندهد.
وزارت بهداشت واکسن ایرانی کرونا را نصف قیمت کرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ حسین سالم افزود: شرکت‌های واکسن ساز ایرانی با این قیمت‌گذاری بابت تولید هر دُز واکسن نه‌تنها هزینه‌هایشان پوشش داده نمی‌شود بلکه باید متحمل ضرر شوند.

وی ادامه داد: در بحران کرونا و نیاز شدید به واکسن، شرکت‌های ایرانی با تکیه بر توانمندی‌های داخلی وارد این عرصه شدند و واکسن‌های ایرانی سبب شد کشورهای غربی واکسن‌های خود را که تا قبل از آن با اکراه به کشور ایران صادر می‌کردند، به‌شکل هدیه تقدیم کنند.

سالم با بیان اینکه تاکنون 5 میلیون دُز واکسن نورا تولید شده است، افزود: 3 میلیون دز از واکسن‌های تولیدشده توسط  شرکت سرو سپید را وزارت بهداشت خریداری کرده است.

وی گفت: این شرکت هم‌اکنون در حال فعالیت برای تولید دو واکسن دیگر است، تمرکز این شرکت تنها برای تولید واکسن کرونا نیست و هم‌اکنون دو واکسن دیگر از مرحله تحقیق و توسعه این شرکت عبور کرده است و در صورت تأمین بودجه وارد فاز تولید خواهد شد و این آمادگی وجود دارد تا نیاز کشور را در زمینه واکسن پنوموکوک تامین کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما