کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شیشه خالی دارو از خود دارو گرانتر است

2 آبان 1401 ساعت 20:55

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: علت کمبود آنتی‌بیوتیک در کشور نبود همخوانی بین قیمت تمام شده تولید و قیمت فروش است بطوری که گاهی قیمت شیشه خالی دارو از خود دارو گرانتر است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ محمدعلی محسنی بندپی افزود: یکی از بحث‌های تولیدکنندگان این است که قیمت شیشه خالی از خود دارو گران‌تر است و پول شیشه هم به جیب تولیدکننده نمی‌رود.

وی ادامه داد: کمیسیون بهداشت و درمان با تولیدکنندگان دارو و آنتی‌بیوتیک جلسه داشت و در این جلسه تولیدکنندگان توضیح دادند که دارو را با ۲۵ درصد ضرر می‌فروشند، این میزان ضرر برای هر صنعتی مشکل‌زاست. ‌شاید تولیدکننده با تداوم این وضعیت بتواند یک ماه، ‌دوماه و حتی شش ماه دوام بیاورد ولی در نهایت ورشکست می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت گفت: درخواست‌ تولیدکنندگان این بود که هزینه‌ها از ابتدای خط تولید تا انتهای خط تولید محاسبه شده و بعد قیمت‌گذاری دارو صورت گیرد.

وی ادامه داد: بر این اساس کمیسیون بهداشت و درمان، سازمان غذا و دارو را موظف کرد قیمت‌ همه مواد از ابتدا تا انتهای خط تولید دارو را به اضافه ۱۰ تا ۲۰ درصد سود محاسبه کرده و نرخ جدیدی برای داروها تعیین کند.

محسنی بندپی در پایان افزود: انتظار کمیسیون بهداشت و درمان از سازمان غذا و دارو داشتن عملکرد بهتری است. در همین راستا باید مجلس هم نظارت بیشتر بر سازمان غذا و دارو داشته باشد تا تولیدکنندگان دارو در فضای واقعی فعالیت کنند.


کد مطلب: 3651

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3651/شیشه-خالی-دارو-خود-گرانتر

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir