۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵
کد مطلب : ۳۶۵۱

شیشه خالی دارو از خود دارو گرانتر است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: علت کمبود آنتی‌بیوتیک در کشور نبود همخوانی بین قیمت تمام شده تولید و قیمت فروش است بطوری که گاهی قیمت شیشه خالی دارو از خود دارو گرانتر است.
شیشه خالی دارو از خود دارو گرانتر است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ محمدعلی محسنی بندپی افزود: یکی از بحث‌های تولیدکنندگان این است که قیمت شیشه خالی از خود دارو گران‌تر است و پول شیشه هم به جیب تولیدکننده نمی‌رود.

وی ادامه داد: کمیسیون بهداشت و درمان با تولیدکنندگان دارو و آنتی‌بیوتیک جلسه داشت و در این جلسه تولیدکنندگان توضیح دادند که دارو را با ۲۵ درصد ضرر می‌فروشند، این میزان ضرر برای هر صنعتی مشکل‌زاست. ‌شاید تولیدکننده با تداوم این وضعیت بتواند یک ماه، ‌دوماه و حتی شش ماه دوام بیاورد ولی در نهایت ورشکست می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت گفت: درخواست‌ تولیدکنندگان این بود که هزینه‌ها از ابتدای خط تولید تا انتهای خط تولید محاسبه شده و بعد قیمت‌گذاری دارو صورت گیرد.

وی ادامه داد: بر این اساس کمیسیون بهداشت و درمان، سازمان غذا و دارو را موظف کرد قیمت‌ همه مواد از ابتدا تا انتهای خط تولید دارو را به اضافه ۱۰ تا ۲۰ درصد سود محاسبه کرده و نرخ جدیدی برای داروها تعیین کند.

محسنی بندپی در پایان افزود: انتظار کمیسیون بهداشت و درمان از سازمان غذا و دارو داشتن عملکرد بهتری است. در همین راستا باید مجلس هم نظارت بیشتر بر سازمان غذا و دارو داشته باشد تا تولیدکنندگان دارو در فضای واقعی فعالیت کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما