کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انبارها سرشار از دارو است اما دپو شده برای قیمت جدید

3 آبان 1401 ساعت 21:16

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: اظهاراتی در مورد افزایش چند برابری قیمت آنتی بیوتیک شنیده می شود و به همین دلیل تمایل شرکت های دارویی برای فروش به شدت کاهش یافته تا قیمت جدید اعلام شود.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ همایون سامه‌یح نجف آبادی افزود: برخی شرکت های دارویی مطرح کردند که انبارها سرشار از دارو است، متاسفانه شاهد احتکار آنتی‌بیوتیک‌ها توسط شرکت ها هستیم اما وزارت بهداشت توجه نمی کند.

وی ادامه داد: معمولا زمانی که قیمت دارویی افزایش می یابد شرکت ها مبادرت به فروش نمی کنند و داروها در کارخانجات دپو می شود تا قیمت جدید اعلام شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: وزارت بهداشت در جریان وجود این رویه در شرکت های تامین کننده و توزیع کننده قرار دارد اما توجهی چندانی نمی کند.

نجف آبادی یادآور شد: همانطوری که وزیر بهداشت اعلام کرد تا هفته آینده قیمت جدید آنتی بیوتیک‌ها اعلام می شود و به طور قطع با این اقدام شاهد فراوانی آنتی بیوتیک در داروخانه ها خواهیم بود؛ متاسفانه در حال حاضر با کمبود جدی شربت آنتی بیوتیک کودکان در فصل سرماخوردگی و آنفلوآنزا مواجه هستیم و نایاب شدن دارو به دلیل اعلام قیمت جدید ناشی از کم کاری و ضعف نظارت وزارت بهداشت است.


کد مطلب: 3655

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3655/انبارها-سرشار-دارو-اما-دپو-شده-قیمت-جدید

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir