۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶
کد مطلب : ۳۶۵۵

انبارها سرشار از دارو است اما دپو شده برای قیمت جدید

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: اظهاراتی در مورد افزایش چند برابری قیمت آنتی بیوتیک شنیده می شود و به همین دلیل تمایل شرکت های دارویی برای فروش به شدت کاهش یافته تا قیمت جدید اعلام شود.
انبارها سرشار از دارو است اما دپو شده برای قیمت جدید
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ همایون سامه‌یح نجف آبادی افزود: برخی شرکت های دارویی مطرح کردند که انبارها سرشار از دارو است، متاسفانه شاهد احتکار آنتی‌بیوتیک‌ها توسط شرکت ها هستیم اما وزارت بهداشت توجه نمی کند.

وی ادامه داد: معمولا زمانی که قیمت دارویی افزایش می یابد شرکت ها مبادرت به فروش نمی کنند و داروها در کارخانجات دپو می شود تا قیمت جدید اعلام شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: وزارت بهداشت در جریان وجود این رویه در شرکت های تامین کننده و توزیع کننده قرار دارد اما توجهی چندانی نمی کند.

نجف آبادی یادآور شد: همانطوری که وزیر بهداشت اعلام کرد تا هفته آینده قیمت جدید آنتی بیوتیک‌ها اعلام می شود و به طور قطع با این اقدام شاهد فراوانی آنتی بیوتیک در داروخانه ها خواهیم بود؛ متاسفانه در حال حاضر با کمبود جدی شربت آنتی بیوتیک کودکان در فصل سرماخوردگی و آنفلوآنزا مواجه هستیم و نایاب شدن دارو به دلیل اعلام قیمت جدید ناشی از کم کاری و ضعف نظارت وزارت بهداشت است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما