کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مبتلایان به MS اولین خدمت گیرندگان طرح دارو رسان

10 آبان 1401 ساعت 0:16

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران گفت: طرح دارو رسان از ابتدای هفته جاری بصورت پایلوت برای بیماران مبتلا به «ام اس» به اجرا درآمده است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ علیرضا نمازی افزود: ما در سطح استان تهران حدود ۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر بیمار خاص داریم که حدود ۶ هزار و ۸۰۰ نفر از آنها مبتلا به ام اس هستند و اجرای پایلوت این طرح در ابتدا از بیماران ام اس شروع شد.

وی تصریح کرد: طرح دارو رسان در راستای خدمات دهی ویژه به بیمه شدگان است، البته برای رساندن دارو به درب منزل بیماران باید استانداردها و پروتکل هایی در نظر گرفته می شد و به اعتماد بیمار نیز توجه کرد.

نمازی گفت: بهترین مسیر برای اجرای این طرح استفاده از ظرفیت ها و بسترهای یک مرکز دانشگاهی بود، در این باره با دانشگاه علوم پزشکی تهران و داروخانه ۱۳ آبان رایزنی و صحبت شد که خوشبختانه نظر مساعدی داشتند، لذا قرار شد که این طرح در گام اول با بیماران خاص آغاز شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان تهران عنوان کرد: اطلاعات بیماران خاص در اختیار داروخانه ۱۳ آبان قرار گرفت و پس از برگزاری جلسات متعدد، پروتکل های لازم برای خدمت دهی بهتر به بیماران در نظر گرفته شد. در این رابطه با بیمار تماس گرفته شده و پس از اخذ نظر بیمار در صورت توافق و پس از هماهنگی های لازم دارو به درب منزل ارسال می شود.

وی افزود: در شرایط فعلی داروخانه ۱۳ آبان مشارکت داشته و امیدواریم در آینده بخش خصوصی یا داروخانه های دیگر نیز به اجرای طرح بپیوندند.


کد مطلب: 3676

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3676/مبتلایان-ms-اولین-خدمت-گیرندگان-طرح-دارو-رسان

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir