کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بحران دارو ناشی از قیمت‌گذاری پشت درهای بسته

7 آذر 1401 ساعت 13:12

رئیس هیات مدیره سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی گفت: قیمت گذاری دارو در پشت درهای بسته انجام می‌شود که این موضوع به لحاظ علمی قابل قبول نیست و هر کشوری شرایط اقتصادی خاص خودش را دارد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ فرامرز اختراعی با انتقاد از کسانی که در قیمت گذاری دارو نقش دارند، افزود: برخی از این قیمت گذاری ها بالاتر از قیمت‌های جهانی است و برخی هم پایین‌تر است که همین موضوع، تولید را دچار بحران می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به این سیاست اشتباه در نحوه قیمت گذاری دارو، نامه‌ای به سازمان غذا و دارو نوشتیم که چنین سیاستی باعث می‌شود داروهای با قیمت پایین تولید نشوند و همچنین با توجه به مشخص نبودن سیاست گذاری در تعیین قیمت دارو، تولید کنندگان سراغ تولید محصولات جدید نروند.

رئیس هیأت مدیره سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی، افزود: اقتصاد دستوری حداقل در حوزه دارو جواب نمی‌دهد.

اختراعی با استقبال از پیشنهاد رئیس سازمان غذا و دارو برای آزاد سازی واردات مواد اولیه دارو و ایجاد رقابت، گفت: البته این طور نبوده که تا الان واردات نداشته باشیم، ما موافق رقابت هستیم به شرطی که تعرفه‌های حمایتی منطقی اعمال شود و وزارت صمت در تعیین تعرفه‌های گمرکی، دقت بیشتری کند.

وی گفت: پیشنهاد ما به سازمان غذا و دارو این است که جلسات تعریف قیمت مرجع، با حضور صاحبان صنعت و کارشناسان خبره اقتصادی صورت بگیرد.


کد مطلب: 3784

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3784/بحران-دارو-ناشی-قیمت-گذاری-پشت-درهای-بسته

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir