۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۳۷۸۴

بحران دارو ناشی از قیمت‌گذاری پشت درهای بسته

رئیس هیات مدیره سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی گفت: قیمت گذاری دارو در پشت درهای بسته انجام می‌شود که این موضوع به لحاظ علمی قابل قبول نیست و هر کشوری شرایط اقتصادی خاص خودش را دارد.
بحران دارو ناشی از قیمت‌گذاری پشت درهای بسته
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ فرامرز اختراعی با انتقاد از کسانی که در قیمت گذاری دارو نقش دارند، افزود: برخی از این قیمت گذاری ها بالاتر از قیمت‌های جهانی است و برخی هم پایین‌تر است که همین موضوع، تولید را دچار بحران می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به این سیاست اشتباه در نحوه قیمت گذاری دارو، نامه‌ای به سازمان غذا و دارو نوشتیم که چنین سیاستی باعث می‌شود داروهای با قیمت پایین تولید نشوند و همچنین با توجه به مشخص نبودن سیاست گذاری در تعیین قیمت دارو، تولید کنندگان سراغ تولید محصولات جدید نروند.

رئیس هیأت مدیره سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی، افزود: اقتصاد دستوری حداقل در حوزه دارو جواب نمی‌دهد.

اختراعی با استقبال از پیشنهاد رئیس سازمان غذا و دارو برای آزاد سازی واردات مواد اولیه دارو و ایجاد رقابت، گفت: البته این طور نبوده که تا الان واردات نداشته باشیم، ما موافق رقابت هستیم به شرطی که تعرفه‌های حمایتی منطقی اعمال شود و وزارت صمت در تعیین تعرفه‌های گمرکی، دقت بیشتری کند.

وی گفت: پیشنهاد ما به سازمان غذا و دارو این است که جلسات تعریف قیمت مرجع، با حضور صاحبان صنعت و کارشناسان خبره اقتصادی صورت بگیرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما