کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش قیمت داروهای سرطان ناشی از قاچاق و دست به دست شدن

29 بهمن 1401 ساعت 14:43

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: شاهد ورود داروهای سرطان به شکل قاچاق هستیم که از چندین دست می‌گذرند و همین امر موجب افزایش قیمت آنها شده است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ محمدعلی محسنی بندپی با اشاره به گفته وزیر بهداشت مبنی بر تولید ۹۸ درصد داروها در داخل کشور، افزود: تولید داروهای داخلی برای بیماران سرطانی نیازمند تدابیر بیشتری است و باید دستگاههای مختلف از جمله وزارت صمت تا وزارت بهداشت همکاری بیشتری در این حوزه داشته باشند بر همین اساس شاهد ورود این داروها بصورت قاچاق هستیم.

 وی عنوان کرد: رشد قیمت دارو به دلایلی همچون تحریم، عدم ورود مواد اولیه، حذف ارز ترحیحی و خرید آزاد دارو توسط مصرف کنندگان بستگی دارد.

محسنی بندپی ادامه داد: تولید دارو در کشور با مشکلات عدیده‌ دیگری همچون تهیه مواد اولیه دارو، شرایط نامناسب اقتصادی تولید کنندگان، احتکار دارو و از همه مهمتر قیمت دستوری ثبت شده روبرو است که هر یک از دلایل مطرح شده فشار حداکثری به بیماران وارد می‌کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: وزیر بهداشت قول دادند بازار نابسامان دارو را مورد رسیدگی قرار دهند تا شرایط بیماران برای تهیه دارو مطلوب شود و آنها دغدغه‌ای جز درمان بیماری نداشته باشند.


کد مطلب: 4014

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/4014/افزایش-قیمت-داروهای-سرطان-ناشی-قاچاق-دست-شدن

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir