۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
کد مطلب : ۴۰۱۴

افزایش قیمت داروهای سرطان ناشی از قاچاق و دست به دست شدن

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: شاهد ورود داروهای سرطان به شکل قاچاق هستیم که از چندین دست می‌گذرند و همین امر موجب افزایش قیمت آنها شده است.
افزایش قیمت داروهای سرطان ناشی از قاچاق و دست به دست شدن
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ محمدعلی محسنی بندپی با اشاره به گفته وزیر بهداشت مبنی بر تولید ۹۸ درصد داروها در داخل کشور، افزود: تولید داروهای داخلی برای بیماران سرطانی نیازمند تدابیر بیشتری است و باید دستگاههای مختلف از جمله وزارت صمت تا وزارت بهداشت همکاری بیشتری در این حوزه داشته باشند بر همین اساس شاهد ورود این داروها بصورت قاچاق هستیم.

 وی عنوان کرد: رشد قیمت دارو به دلایلی همچون تحریم، عدم ورود مواد اولیه، حذف ارز ترحیحی و خرید آزاد دارو توسط مصرف کنندگان بستگی دارد.

محسنی بندپی ادامه داد: تولید دارو در کشور با مشکلات عدیده‌ دیگری همچون تهیه مواد اولیه دارو، شرایط نامناسب اقتصادی تولید کنندگان، احتکار دارو و از همه مهمتر قیمت دستوری ثبت شده روبرو است که هر یک از دلایل مطرح شده فشار حداکثری به بیماران وارد می‌کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: وزیر بهداشت قول دادند بازار نابسامان دارو را مورد رسیدگی قرار دهند تا شرایط بیماران برای تهیه دارو مطلوب شود و آنها دغدغه‌ای جز درمان بیماری نداشته باشند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما