کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جزئیات طرح «دارویاری» از زبان رییس سازمان غذا و دارو

30 تير 1401 ساعت 9:05

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: مرحله دوم طرح دارویاری در خصوص دارو‌های وارداتی است که به وقتش این اصلاح انجام خواهد گرفت و وقتی که این تغییرات کاملاً اتفاق بیفتد ما وارد دورانی خواهیم شد که این کمبود‌های گسترده و بدون کنترل را نخواهیم داشت.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر بهرام دارایی با اشاره به جزییات طرح دارویاری افزود: در این طرح ما فعلاً قیمت دارو‌های بدون نیاز به نسخه (OTC) را تغییر ندادیم، که شامل ۲۰۰ قلم می‌شوند، همچنان ارز دارو‌های وارداتی، تجهیزات پزشکی و شیرخشک ادامه دارد و ارز ترجیحی ۳۰۰ قلم داروی خارجی بدون تغییر مانده است.

وی ادامه داد: یکی از نتایج ملموس این طرح، شش میلیون بیمه شده رایگان بود، در این طرح کسانی که هیچ بیمه‌ای نداشتند به شکل رایگان بیمه شدند و آنهایی که وسع این را دارند که بتوانند مبلغ بیمه خودشان را پرداخت کنند تا سه ماه آینده، آنها هم رایگان بیمه هستند. کنترل نوسانات و تکانه‌های ارزی در حوزه داروی تولید داخل از فواید این طرح است. در این طرح جلوی کاهش ذخایر راهبردی دارو گرفته می‌شود و ۳۰ درصد کمبود‌هایی که به واسطه دارو‌های تولید داخل داشتیم تا یکی دو ماه آینده برطرف می‌شوند.

دکتر دارایی افزود: ۱۱۹ داروی بدون نسخه در این طرح تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند نظیر مسکن‌های پرمصرف، دارو‌های ضد حساسیت و مهمتر از این ورود ۳۶۶ قلم داروی ضروری برای بیماران مزمن مثل بیماری‌های قلبی- عروقی، بیماری‌های مربوط به دیابت که در این طرح برای اولین بار بیمه شدند و ما سطح پایه قیمت پرداخت بیمه را برای دارو‌ها هم افزایش دادیم به طوری که حتی بیماران در بعضی از موارد مبلغ کمتری پرداخت خواهند کرد.


کد مطلب: 3288

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/video/3288/جزئیات-طرح-دارویاری-زبان-رییس-سازمان-غذا-دارو

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir