۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵
کد مطلب : ۳۲۸۸

جزئیات طرح «دارویاری» از زبان رییس سازمان غذا و دارو

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: مرحله دوم طرح دارویاری در خصوص دارو‌های وارداتی است که به وقتش این اصلاح انجام خواهد گرفت و وقتی که این تغییرات کاملاً اتفاق بیفتد ما وارد دورانی خواهیم شد که این کمبود‌های گسترده و بدون کنترل را نخواهیم داشت.
فایل ویدیو
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر بهرام دارایی با اشاره به جزییات طرح دارویاری افزود: در این طرح ما فعلاً قیمت دارو‌های بدون نیاز به نسخه (OTC) را تغییر ندادیم، که شامل ۲۰۰ قلم می‌شوند، همچنان ارز دارو‌های وارداتی، تجهیزات پزشکی و شیرخشک ادامه دارد و ارز ترجیحی ۳۰۰ قلم داروی خارجی بدون تغییر مانده است.

وی ادامه داد: یکی از نتایج ملموس این طرح، شش میلیون بیمه شده رایگان بود، در این طرح کسانی که هیچ بیمه‌ای نداشتند به شکل رایگان بیمه شدند و آنهایی که وسع این را دارند که بتوانند مبلغ بیمه خودشان را پرداخت کنند تا سه ماه آینده، آنها هم رایگان بیمه هستند. کنترل نوسانات و تکانه‌های ارزی در حوزه داروی تولید داخل از فواید این طرح است. در این طرح جلوی کاهش ذخایر راهبردی دارو گرفته می‌شود و ۳۰ درصد کمبود‌هایی که به واسطه دارو‌های تولید داخل داشتیم تا یکی دو ماه آینده برطرف می‌شوند.

دکتر دارایی افزود: ۱۱۹ داروی بدون نسخه در این طرح تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند نظیر مسکن‌های پرمصرف، دارو‌های ضد حساسیت و مهمتر از این ورود ۳۶۶ قلم داروی ضروری برای بیماران مزمن مثل بیماری‌های قلبی- عروقی، بیماری‌های مربوط به دیابت که در این طرح برای اولین بار بیمه شدند و ما سطح پایه قیمت پرداخت بیمه را برای دارو‌ها هم افزایش دادیم به طوری که حتی بیماران در بعضی از موارد مبلغ کمتری پرداخت خواهند کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما