کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازار ۴ هزار ۶۰۰ میلیارد تومانی داروهای گیاهی

10 آبان 1401 ساعت 16:45

سرپرست اداره کل امور فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: سال گذشته ارزش بازار داروهای گیاهی در کشور به ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید و توانستیم ۵/۵ میلیون دلار صادر کنیم.


فرید باقری در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خبردارو در حاشیه ششمین نمایشگاه گیاهان دارویی افزود؛ حدود ۴۰۰ شرکت در این حوزه فعالند و ما تلاش کردیم صدور مجوزها را تسهیل و بروکراسی را حذف کنیم بطوری‌که اکنون فقط با یک درخواست در سامانه تیتک می‌توانند صادرات انجام دهند.

وی ادامه داد: با این اقدام صادرات داروهای گیاهی در ۶ ماه نخست امسال به ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار رسید که تقریبا معادل کل صادرات سال ۱۴۰۰ است.

باقری گفت: فرایندهای تایید این محصولات از لحاظ کنترل های فیزیکی و شیمیایی، تست های پایداری و مطالعات بالینی نظیر داروهای شیمیایی است و با همان شرایط استاندارد و GMP کارخانه های داروسازی تولید می شوند.

سرپرست اداره کل امور فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل گفت: ما ۸ هزار گونه گیاهی داریم که ۱۵۰۰ مورد از آنها بصورت انحصاری در ایران یافت می شوند که باید بجای خام فروشی، آنها را تبدیل به فرآورده‌های دارویی کنیم.


کد مطلب: 3680

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/video/3680/بازار-۴-هزار-۶۰۰-میلیارد-تومانی-داروهای-گیاهی

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir