۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
کد مطلب : ۳۶۸۰

بازار ۴ هزار ۶۰۰ میلیارد تومانی داروهای گیاهی

سرپرست اداره کل امور فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: سال گذشته ارزش بازار داروهای گیاهی در کشور به ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید و توانستیم ۵/۵ میلیون دلار صادر کنیم.
فایل ویدیو
فرید باقری در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خبردارو در حاشیه ششمین نمایشگاه گیاهان دارویی افزود؛ حدود ۴۰۰ شرکت در این حوزه فعالند و ما تلاش کردیم صدور مجوزها را تسهیل و بروکراسی را حذف کنیم بطوری‌که اکنون فقط با یک درخواست در سامانه تیتک می‌توانند صادرات انجام دهند.

وی ادامه داد: با این اقدام صادرات داروهای گیاهی در ۶ ماه نخست امسال به ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار رسید که تقریبا معادل کل صادرات سال ۱۴۰۰ است.

باقری گفت: فرایندهای تایید این محصولات از لحاظ کنترل های فیزیکی و شیمیایی، تست های پایداری و مطالعات بالینی نظیر داروهای شیمیایی است و با همان شرایط استاندارد و GMP کارخانه های داروسازی تولید می شوند.

سرپرست اداره کل امور فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل گفت: ما ۸ هزار گونه گیاهی داریم که ۱۵۰۰ مورد از آنها بصورت انحصاری در ایران یافت می شوند که باید بجای خام فروشی، آنها را تبدیل به فرآورده‌های دارویی کنیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما