۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۱۳۲۴

یک مسئول: هزار واحد پلاسمای خون از بهبود یافتگان کرونا در کشور تهیه شد هزار واحد پلاسمای خون از بهبود یافتگان کرونا در کشور تهیه شد

مدیرکل دفتر مدیرعامل و روابط عمومی سازمان انتقال خون گفت: تاکنون هزار واحد پلاسمای خون از بهبود یافتگان بیماری کرونا در کشور اهدا شده است.
یک مسئول: هزار واحد پلاسمای خون از بهبود یافتگان کرونا در کشور تهیه شد هزار واحد پلاسمای خون از بهبود یافتگان کرونا در کشور تهیه شد
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، بشیر حاجی بیگی، امروز دوشنبه ۱۹ خرداد در حاشیه آیین تودیع و معارفه مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تمامی سازوکارها برای تهیه پلاسما از بهبود یافتگان کرونا در حال انجام است و این امر در ۱۶ استان کشور تاکنون انجام شده است.

وی با بیان اینکه پلاسمای تهیه شده در اختیار برخی بیمارستان‌های کشور که درخواست دادند قرار گرفته است، افزود: افراد مبتلا به کرونا که در بیمارستان‌ها بستری هستند با دستور پزشکان مربوطه می‌توانند از این پلاسما برخوردار شوند.

مدیرکل دفتر مدیرعامل و روابط عمومی سازمان انتقال خون بیان کرد: افرادی که از بیماری کرونا نجات یافته و بهبودی خود را به دست آورده‌اند، یک ماه بعد از بهبودی فرصت دارند برای اهدای پلاسمای خود به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

حاجی بیگی خاطرنشان کرد: پلاسما درمانی، پادتنی است که به کمک درمان بیماری کرونا می‌آید لذا از بیماران بهبودیافته درخواست داریم به شکرانه بهبودی خود نسبت به اهدای پلاسما اقدام کنند.

وی بیان کرد: ۹۰ درصد مردم ایران دارای گروه خونی مثبت و تنها ۱۰ درصد گروه خونی آنها از نوع منفی است؛ لذا افرادی که گروه خونی منفی دارند باید اقبال بیشتری برای اهدای خون داشته باشند.

وی اظهار کرد: در برخی از استان‌ها به دلیل تعداد زیاد بیماران خاصی که زندگی می‌کنند نیاز به خون بیشتر است و در این راستا خراسان جنوبی نیز یکی از استان‌هایی است که به این امر بسیار کمک کرده است.

مدیرکل دفتر مدیرعامل و روابط عمومی سازمان انتقال خون بیان کرد: افراد بهبودیافته که تمایل به اهدای خون دارند می‌توانند به پایگاه‌های اهدای خون سراسر کشور مراجعه کنند ما پلاسمای خون این افراد را جداسازی و نگهداری خواهیم کرد.

 ‌وی با بیان اینکه از هر ۱۰ هزار نفر یک نفر دارای گروه خونی نادر است، خاطرنشان کرد: ایران تنها کشور اسلامی است که جزء کارگروه خون‌های نادر در دنیا است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما