۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶
کد مطلب : ۱۶۱۹
رئیس سازمان غذا و دارو:

اصالت داروهای گرانقیمت را در سامانه «تی تک» استعلام بگیرید

شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو گفت: مردم پیش از مصرف داروها بویژه داروهای گرانقیمت و وارداتی حتما صحت و سلامت آن‌ها را از طریق سامانه تی تک استعلام بگیرند.
اصالت داروهای گرانقیمت را در سامانه «تی تک» استعلام بگیرید
به گزارش پایگاه خبری خبردارو به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمدرضا شانه ساز افزود: سامانه تی تک از طریق نرم افزار موبایلی، نسخه تحت وب به نشانی ttac.ir و همچنین ارسال پیامک به شماره ۲۰۰۰۸۸۲۲ قابل دسترس است و می‌توان مشخصات مختلف در مورد داروها و کالاهای پزشکی را از طریق آن به دست آورد.
وی گفت: از طریق سامانه تی تک مصرف کنندگان دارو می‌توانند بفهمند که داروی مورد نظر سالم و با اصالت است و یا تقلبی و قاچاق است.
رئیس سازمان غذا و دارو افزود:همه داروها در حال حاضر دارای برچسب اصالت هستند و اعدادی که در کدهای هر برچسب وجود دارند به گونه‌ای تعریف شده اند که این امکان وجود ندارد تا برچسب‌های ساختگی از طریق سامانه تائید شوند و کدها در چندین مرحله از واردات تا تولید و توزیع دارو ثبت می‌شوند، متخلفان نمی‌توانند کد یک برچسب را روی محصول دیگری بزنند، زیرا در صورت استعلام از سامانه مشخص می‌شود که برچسب تقلبی است.
وی اضافه کرد: این سامانه برای جلوگیری از قاچاق شکل گرفته است و در تلاش هستیم تا همه مکمل‌ها هم از طریق این سامانه قابل رصد باشند.
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: مردم ما دقت داشته باشند که قبل از مصرف هر دارویی به خصوص داروهای وارداتی حتما صحت و سلامت آن‌ها را از سامانه تی تک استعلام بگیرند.

 
مرجع : خبرگزاری صدا و سیما
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما