۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۱۷۰

مراجعه روزانه بیش از ۶۰۰ هزار نفر به مراکز بهداشت

محمد شریعتی قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت و رییس مرکز مدیریت شبکه از مراجعه روزانه بیش از ۶۰۰ هزار نفر به مراکز بهداشت خبر داد.
حمد شریعتی قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت و رییس مرکز مدیریت شبکه گفت: هر روز بیش از ۶۰۰ هزار نفر به مراکز بهداشتی وزارت بهداشت مراجعه و خدمات مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند. تلاش ما این است که شماره تلفن همراه افراد تحت پوشش مراکز بهداشتی و درمانی، ثبت شود و دانشگاه‌های علوم پزشکی که درصد ثبت تلفن همراه افراد تحت پوشش آنها پایین باشد، جریمه می‌شوند.
مراجعه روزانه بیش از ۶۰۰ هزار نفر به مراکز بهداشت

به گزارش پایگاه خبری «خبردارو» شریعتی با اعلام این مطلب، اظهار داشت: ثبت تلفن همراه افراد تحت پوشش خدمات بهداشتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی متفاوت است به عنوان نمونه دانشگاه علوم پزشکی توانسته مشخصات تلفن همراه بیش از ۹۵ از افراد تحت پوشش خود را در سامانه سیب ثبت کند. البته به طور میانگین، تلفن همراه بیش از ۸۰ درصد از افراد تحت پوشش خدمات بهداشتی در سامانه سیب ثبت شده است.

وی تصریح کرد: پس از مراجعه افراد و دریافت خدمت از مراکز بهداشتی و درمانی، پیامکی از سوی وزارت بهداشت با سرشماره ۱۰۰۰۳۵ برای آنها ارسال می شود و در این پیامک از فرد گیرنده خدمت، نظرسنجی می‌شود که اگر از خدمت دریافت شده رضایت دارید عدد ۱، اگر نارضی هستید عدد ۲ و اگر خدمتی دریافت نکرده‌اید، عدد ۳ را به همین شماره ارسال کنید. اگر فرد گیرنده خدمت از خدمت ارائه شده رضایت داشته باشد، برای فرد پیامک تشکر ارسال می‌شود، اگر عدد ۲ یا ۳ را ارسال کند، پیامکی به فرد ارسال می‌شود که به زودی همکاران ما با شما تماس می‌گیرند.

قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت اضافه کرد: در فاصله زمانی بسیار کوتاه، کارشناسان با افراد ناراضی از خدمت یا افرادی که خدمتی دریافت نکرده‌اند، تماس می‌گیرند که البته این فاصله زمانی و درصد نارضایتی‌های بررسی شده در سامانه ثبت و رصد می‌شود و دانشگاه‌ها، ۹۹ درصد از نارضایتی‌های خود از خدمات سامانه سیب را بررسی کرده‌اند.

شریعتی خاطرنشان کرد: اگر در طول بررسی نارضایتی افراد از خدمات، نیاز به آموزش مردم باشد، این آموزش‌ها ارائه می‌شود. برای مثال، فرد گیرنده خدمت عنوان می‌کند که از یک پزشک به دلیل عدم تجویز یک دارو یا آمپول نارضایتی دارم و در این موارد، کارشناسان ما برای فرد توضیح می‌دهند که تشخیص و تجویز یک دارو یا آمپول بر عهده پزشک است و در وزارت بهداشت رصد می‌کنیم که درصد ثبت تلفن همراه افراد تحت پوشش دانشگاه‌ها، کامل باشد، پیامک‌های نظرسنجی برای مردم به طور کامل ارسال شود و درصد رضایت از هر دانشگاه، شبکه بهداشت، هر واحد و هر فرد ارائه کننده خدمت، چه میزان است و براساس آن به دانشگاه ها بازخورد می دهیم تا نقاط ضعف را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه درصد پاسخگویی مردم به پیامک نظرسنجی از خدمت مراکز بهداشتی، درصد نارضایتی، رضایت و علل نارضایتی به دقت در سامانه سیب مشخص و قابل مشاهده است، افزود: بیش از ۹۷ درصد از افرادی که به پیامک نظرسنجی وزارت بهداشت در دریافت خدمت، پاسخ داده‌اند از خدمت ارائه شده، رضایت داشته‌اند و تنها حدود ۲.۹ پاسخ دهندگان ناراضی بودند، البته می‌دانیم سخاوتمندی، لطف و بزرگواری مردم است که چنین رضایتی از خدمت ارائه شده دارند.
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

درمان‌های خانگیِ سرماخوردگی
آنفلوآنزا تا ۱۰ روز آینده فروکش می‌کند
توصیه های رییس سازمان اورژانس کشور در شرایط آلودگی هوا
خاتمه دادن به ایدز با همراهی جوامع میسر می شود
۹ توصیه اورژانسی در پی تشدید آلودگی هوا / پس از مراجعت به منزل حتما دوش بگیرید
ایران می توانست در درمان ایدز پیشرو باشد
برآورد بالغ بر 30 میلیارد دلار خسارت ناشی از آلودگی هوا در ایران
جنجال ناتمام "ایدز"
هشدار نسبت به واردات دستگاه‌های لیزر ارزان و بی‌کیفیت
راه‌های جلوگیری از انتشار ویروس آنفلوآنزا
علت برخی کمبودهای دارویی / بدهی داروخانه‌های دولتی به شرکت‌های پخش
بستری شدن ۴۰۰۰ نفر مبتلا به آنفلوانزا در کشور/ویروس امسال تغییر ژنتیک یافته‌تر است
دستور وزیر بهداشت برای شفاف‌سازی هزینه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی
ثبت ۵۶ فوتی آنفلوانزا در کشور
درخواست ۴۷۸هزار تن برای دریافت یارانه بیمه
احترام وزیر بهداشت به اعتراض نمادین نمایندگان برخی از تشکل های دانشجویی
«حکمت» و «فلسفه»، لازمه رشته طب سنتي ايران است
تاکید برساماندهی مرکز توانبخشی برای بیماران MPS
احتمال بروز ذات‌الریه با آنفلوآنزا / ضرورت واکسیناسیون گروه‌های پرخطر
خطر ناباروری با قرص‌های چاقی و لاغری
افزایش مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های روانی
علائم هشداردهنده وجود لخته خون در بدن
اتصال بیمارستان‌ها به شبکه داخلی اینترنت / اعلام خسارات ناآرامی‌ها پس از برآورد دقیق
رفع مشکل تاییدیه اینترنتی نسخ تامین‌اجتماعی