۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۱۷۰

مراجعه روزانه بیش از ۶۰۰ هزار نفر به مراکز بهداشت

محمد شریعتی قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت و رییس مرکز مدیریت شبکه از مراجعه روزانه بیش از ۶۰۰ هزار نفر به مراکز بهداشت خبر داد.
حمد شریعتی قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت و رییس مرکز مدیریت شبکه گفت: هر روز بیش از ۶۰۰ هزار نفر به مراکز بهداشتی وزارت بهداشت مراجعه و خدمات مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند. تلاش ما این است که شماره تلفن همراه افراد تحت پوشش مراکز بهداشتی و درمانی، ثبت شود و دانشگاه‌های علوم پزشکی که درصد ثبت تلفن همراه افراد تحت پوشش آنها پایین باشد، جریمه می‌شوند.
مراجعه روزانه بیش از ۶۰۰ هزار نفر به مراکز بهداشت

به گزارش پایگاه خبری «خبردارو» شریعتی با اعلام این مطلب، اظهار داشت: ثبت تلفن همراه افراد تحت پوشش خدمات بهداشتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی متفاوت است به عنوان نمونه دانشگاه علوم پزشکی توانسته مشخصات تلفن همراه بیش از ۹۵ از افراد تحت پوشش خود را در سامانه سیب ثبت کند. البته به طور میانگین، تلفن همراه بیش از ۸۰ درصد از افراد تحت پوشش خدمات بهداشتی در سامانه سیب ثبت شده است.

وی تصریح کرد: پس از مراجعه افراد و دریافت خدمت از مراکز بهداشتی و درمانی، پیامکی از سوی وزارت بهداشت با سرشماره ۱۰۰۰۳۵ برای آنها ارسال می شود و در این پیامک از فرد گیرنده خدمت، نظرسنجی می‌شود که اگر از خدمت دریافت شده رضایت دارید عدد ۱، اگر نارضی هستید عدد ۲ و اگر خدمتی دریافت نکرده‌اید، عدد ۳ را به همین شماره ارسال کنید. اگر فرد گیرنده خدمت از خدمت ارائه شده رضایت داشته باشد، برای فرد پیامک تشکر ارسال می‌شود، اگر عدد ۲ یا ۳ را ارسال کند، پیامکی به فرد ارسال می‌شود که به زودی همکاران ما با شما تماس می‌گیرند.

قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت اضافه کرد: در فاصله زمانی بسیار کوتاه، کارشناسان با افراد ناراضی از خدمت یا افرادی که خدمتی دریافت نکرده‌اند، تماس می‌گیرند که البته این فاصله زمانی و درصد نارضایتی‌های بررسی شده در سامانه ثبت و رصد می‌شود و دانشگاه‌ها، ۹۹ درصد از نارضایتی‌های خود از خدمات سامانه سیب را بررسی کرده‌اند.

شریعتی خاطرنشان کرد: اگر در طول بررسی نارضایتی افراد از خدمات، نیاز به آموزش مردم باشد، این آموزش‌ها ارائه می‌شود. برای مثال، فرد گیرنده خدمت عنوان می‌کند که از یک پزشک به دلیل عدم تجویز یک دارو یا آمپول نارضایتی دارم و در این موارد، کارشناسان ما برای فرد توضیح می‌دهند که تشخیص و تجویز یک دارو یا آمپول بر عهده پزشک است و در وزارت بهداشت رصد می‌کنیم که درصد ثبت تلفن همراه افراد تحت پوشش دانشگاه‌ها، کامل باشد، پیامک‌های نظرسنجی برای مردم به طور کامل ارسال شود و درصد رضایت از هر دانشگاه، شبکه بهداشت، هر واحد و هر فرد ارائه کننده خدمت، چه میزان است و براساس آن به دانشگاه ها بازخورد می دهیم تا نقاط ضعف را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه درصد پاسخگویی مردم به پیامک نظرسنجی از خدمت مراکز بهداشتی، درصد نارضایتی، رضایت و علل نارضایتی به دقت در سامانه سیب مشخص و قابل مشاهده است، افزود: بیش از ۹۷ درصد از افرادی که به پیامک نظرسنجی وزارت بهداشت در دریافت خدمت، پاسخ داده‌اند از خدمت ارائه شده، رضایت داشته‌اند و تنها حدود ۲.۹ پاسخ دهندگان ناراضی بودند، البته می‌دانیم سخاوتمندی، لطف و بزرگواری مردم است که چنین رضایتی از خدمت ارائه شده دارند.
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

به زودی؛ توزیع تست فوری ایدز در داروخانه‌های کشور
جداسازی دوقلوهای پاکستانی پس از ۵۰ ساعت جراحی
80 درصد کودکان سرطانی 100 درصد درمان می شوند
انعکاس آلزایمر در رگ‌های خونی چشم
نگرانی وزارت بهداشت از سیستم فاضلاب خوزستان و خطر بروز برخی بیماری‌ها
پزشک اردبیلی توده ۱۱ کیلویی را از شکم بیمار خارج کرد
فقر ویتامین دی خطر کدام بیماری ها را افزایش می دهد؟
در مواجهه با فرد مبتلا به اچ‌آی‌وی چه می‌کنید؟
چگونگی شناسایی و غربالگری کودکان اوتیسم
شناسایی ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مبتلا به فشارخون
پلمب یک واحد غیرمجاز تولید داروهای گیاهی در تفت
تست تراکم استخوان برای چه افرادی ضروری است؟
۴۰ بیمارستان جدید در کشور تا پایان سال راه اندازی می‌شود
بیماری خاموش که استخوان‌هایتان را می‌خورد
ورزشکاران در خطر سرقت اعضای حیاتی بدن هستند
20 هزار نفر در سال به جذام مبتلا می‌شوند
آلودگی هوا خطر ابتلا به این بیماری ها را افزایش می دهد
کمبود ویتامین D در کودکی منجر به فشار خون بالا در بزرگسالی می‌شود
بازسازی دریچه سه‌لتی قلب بدون استفاده از پمپ
بایدها و نبایدهای غذایی در مبتلایان به هپاتیت "سی"