۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
کد مطلب : ۱۷۵۶

ارزبری بیش از ۲۰۰ میلیون دلاری انسولین قلمی در سال

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه سلیقه بیماران و پزشکان از انسولین ویال به انسولین قلمی تغییر کرده است، گفت: انسولین قلمی در بین داروها بیشترین ارزبری را داشته و سالانه بیش از ۲۰۰ میلیون دلار برای واردات آن تخصیص داده می‌شود.
ارزبری بیش از ۲۰۰ میلیون دلاری انسولین قلمی در سال
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، دکتر محمدرضا شانه ساز رییس سازمان غذا و دارو اظهار کرد: متاسفانه بخش اعظم انسولین قلمی وارداتی است و در سال های گذشته با پوشش۹۰ درصدی بیمه ای این دارو، بار سنگین ارزی و ریالی به سازمان‌های بیمه‌گر، تحمیل شده است.
وی با بیان اینکه سالانه بیش از ۲۰۰ دلار در شرایط فعلی به واردات انسولین قلمی تخصیص می‌یابد، عنوان کرد: به دلیل اضافه شدن هرساله شمار بیماران و همچنین تغییر الگوی مصرف از ویال به قلم انسولین، شاهد افزایش تقاضا برای مصرف این دارو هستیم و اگر الگوی مصرف تمامی بیمارانی که از نوع ویال انسولین مصرف می‌کنند، به انسولین قلم تغییر پیدا کند، باید سالانه حدود ۳۰۰ میلیون دلار ارز را به این دارو تخصیص دهیم.
رییس سازمان غذا و دارو با تأکید بر  لزوم تلاش مضاعف برای تولید انسولین قلمی در کشور، تصریح کرد:  ابتدای سال جاری، یک شرکت ایرانی تولید انسولین قلمی را شروع کرده و چند شرکت داخلی دیگر آمادگی خود را برای تولید این دارو اعلام کرده‌اند که امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۱ بتوانیم در تولید انسولین قلمی به خودکفایی برسیم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما