۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵
کد مطلب : ۱۹۲۵

تولید انبوه ماسک‌های گرافنی ضدویروس

شرکت بریتانیایی هایدال به تازگی خبر از تولید ماسک‌های گرافنی با قابلیت شستشو توسط شریک تجاری این شرکت داده است، ماسک‌هایی که در آن‌ها از جوهر گرافنی استفاده شده ‌است.
تولید انبوه ماسک‌های گرافنی ضدویروس
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، شرکت هایدال گرافن اینداستریز (Haydale Graphene Industries) اعلام کرد که IRPC - شریک تجاری این شرکت - تولید ماسک‌هایی را آغاز کرده است که در آن‌ها از گرافن شرکت هایدال استفاده شده ‌است.
این ماسک‌های صورت در حال حاضر برای استفاده داخلی در گروه IRPC تولید می‌شوند که احتمالا برای سال ۲۰۲۱ این ماسک‌ها برای استفاده عموم عرضه می‌شوند.
این شرکت باید ویژگی‌های طراحی ماسک را در سال ۲۰۲۱ مورد ارزیابی مجدد قرار دهد، زمانی‌که ماسک‌ها از نظر عواملی مانند کارایی فیلتراسیون ویروسی (VFE)، حفاظت در برابر پرتو فرابنفش و حفاظت EMC لازم به بررسی باشند.
هایدال سرمایه‌گذاری‌های متعددی در بخش نانوجوهر داشته است. این شرکت چندی پیش شرکت اینوفن (Innophene) را خریداری کرد.
اینوفن یک شرکت گرافنی در تایلند است که روی ساخت جوهرهای رسانا و مواد کامپوزیتی کار می‌کند. شرکت هایدال، شرکت اکمک (ACMC) را نیز در سال 2015 در آمریکا خریداری کرده است و با این کار وارد حوزه جدیدی از نانومواد شده و شانس خود را در بخش ویسکرزهای کاربید سیلیکون آزموده است.
 
مرجع : ستاد توسعه فناوری نانو
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما