۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
کد مطلب : ۲۱۷۵

قاضی زاده: ستاد کرونا واردات واکسن مورد تایید وزارت بهداشت را می‌پذیرد

نایب رییس اول مجلس و عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت که در راستای کنترل بیماری کووید ۱۹، ستاد ملی مقابله با کرونا واردات واکسن مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را می‌پذیرد.
قاضی زاده: ستاد کرونا واردات واکسن مورد تایید وزارت بهداشت را می‌پذیرد
دکتر «امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» عصر پنجشنبه در حاشیه سفر یک‌روزه خود به همدان افزود: به طور کلی سیاست های ستاد ملی کرونا حمایت جدی از تولید واکسن داخلی و کوتاه کردن زنجیره انتقال است.
وی اظهار داشت:در راستای سیاست های کلی، ستاد ملی کرونا، تامین و واردات واکسن تایید و استاندارد شده توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی را قبول دارد.
قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: اگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مسوولیت هر واکسنی را قبول کند با توزیع آن و واکسیناسیون گروه پر خطر موافق هستیم.
نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با وجود این تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، در رابطه با تامین واکسن، در روزهای اخیر شاهد حاشیه سازی‌های بسیاری بودیم.
وی خاطر نشان کرد: صحبت های زیادی در رابطه با تامین واکسن عنوان شده اما اقدام برای تامین آن کم بوده است.
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه حرف واکسن بیشتر از عمل آن است، اظهار داشت: با وجود دانش فنی داخلی و تلاش کادر درمان، حمایت از تولید واکسن داخلی نیز تا کنون به نتیجه نرسیده است.
نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی سوال، در رابطه با تعیین تکلیف بودجه سال ۱۴۰۰ را بی پاسخ گذاشت.
«کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه اعلام کرد که نخستین محموله واکسن روسی کرونا موسوم به «اسپوتنیک وی» توسط هواپیمای شرکت ماهان امروز (پنجشنبه) بارگیری و به ایران ارسال شد.
جلالی با اعلام این خبر در مسکو و با تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی افزود: به دنبال امضای قرارداد خرید واکسن روسی «اسپوتنیک وی» و تولید مشترک آن بین تهران و مسکو، امروز پنجشنبه ۱۶ بهمن اولین محموله این واکسن با یک پرواز هواپیمای ایرانی به مقصد تهران ارسال شد.
بر اساس اطلاعات منتشره در سایت اینترنتی واکسن اسپوتنیک وی، کشورهای ایران، روسیه، بلاروس، ارژانتین، تونس، بولیوی، صربستان، الجزایر، فلسطین، ونزوئلا، پاراگوئه، ترکمنستان، قزاقستان، مجارستان، گینه و امارات؛ این واکسن را ثبت کرده اند.
اسپوتنیک وی نخستین واکسن ضدکرونای روسیه است که توسط مرکز ویروس شناسی گامالیا وابسته به وزارت بهداشت این کشور در مسکو ساخته شده است و حرف وی (v) بعد از اسپوتنیک همان حرف اول کلمه انگلیسی victory (ویکتوری) به معنای پیروزی است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما