۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲
کد مطلب : ۲۵۱۰

وزیر بهداشت: ۶ پلت‌فرم واکسن کرونا اواخر پاییز آمادگی صادرات دارد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۶ پلت‌فرم واکسن کرونا با فعالیت مستمر تا پایان پاییز امسال افزون بر مصرف داخلی، آمادگی صادرات به کشورهای دیگر را دارد.
وزیر بهداشت: ۶ پلت‌فرم واکسن کرونا اواخر پاییز آمادگی صادرات دارد
به گزارش پایگاه خبری خبردارو، سعید نمکی در حاشیه بهره‌برداری از ۹ طرح‌ دانشگاه علوم پزشکی کاشان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در رابطه با بحث واکسیناسیون، واکسن‌های داخلی به مرحله تجویز و مصرف داخل رسید.
وی اضافه کرد: به‌طور حتم با توجه مقدار واکسن‌های تولید داخل در برهه کنونی، از یک تا ۲ ماه آینده نیازمند واردات واکسن هستیم برای تحقق آن تدارک لازم اندیشیده شده است.
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه تحویل نزدیک به ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن خریداری شده از مسیر کواکس از کشورهای دیگر به ایران نیز به مرور زمان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: اما واکسن‌های داخلی کشور از مرداد به بعد حجم انبوهی از تولید را خواهد داشت.
به گفته وی، کار تولید واکسن یکی از شرکت های ایرانی (مجموعه برکت) کار به مرحله اجازه مصرف اضطراری رسید که در هفته آینده مجموعه پاستور نیز اجازه  مصرف اضطراری راخواهد گرفت.
نمکی با اشاره به انجام بررسی مجدد برخی واکسن‌ها در هفته‌های آینده که باید مرحله دوم را طی کنند، افزود: هر کدام به مرحله اجازه مصرف اضطراری مانند ۲ مجموعه برکت و پاستور برسند مجوز می‌گیرند.
بهره‌برداری از ۱۴هزار تخت بیمارستانی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص پویش ره‌سلامت نیز با بیان اینکه نزدیک به ۱۴ هزار تخت بیمارستانی امسال تا نیمه مردادماه و پایان دولت دوازدهم بهره‌برداری می‌شود، گفت: شمار قابل توجهی از این تخت‌ها افتتاح شده و نزدیک یک‌هزار و ۴۰۰ مرکز بهداشتی، درمانی و خانه بهداشت و تعداد قابل توجهی پروژه‌های رفاهی و دانشجویی تدارک دیده شده که در استان‌های مختلف کشور افتتاح شده یا در حال افتتاح است.
نمکی در خصوص تمهیدات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد اظهار داشت: افزون بر تدوین شیوه‌نامه‌های بهداشتی ابلاغ شده برای تمامی شعبه‌های اخذ رای ناظرانی رعایت حداکثری فاصله گذاری و دستورالعمل‌ها را کنترل و نظارت خواهند کرد.
۹ طرح بهداشتی، درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل با اعتبار ۱۳۳ میلیارد تومانی دانشگاه، هیات امنای ارزی و مشارکت خیران روز سه‌شنبه در آیینی با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری رسید.
جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.
شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما