۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۴
کد مطلب : ۲۸۷۶

قیمت دارو باید بر اساس هزینه تعیین شود

عضو سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی گفت: در شرایط کنونی روش مناسب برای اصلاح قیمت‌های دارو روش قیمت‌گذاری بر اساس هزینه های تولید و تامین است البته باید درصد سودی که لحاظ می‌شود مناسب و منطقی باشد.
قیمت دارو باید بر اساس هزینه تعیین شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو، الیاس کهزادی با اشاره به زیان دهی صنعت داروسازی افزود: طی چند سال گذشته هزینه‌های دستمزد و سربار با تورم متوسط ۴۵ درصدی افزایش یافته، بهای خرید مواد اولیه نیز در این سال‌ها مجموعاً حدود ۸ تا ۹ برابر شده است و این در حالی است که قیمت فروش محصولات دارویی با نسبتی بسیار پایین‌تر رشد کرده و در نتیجه عملکرد شرکت‌های تولید کننده دارو به مرز زیان دهی رسیده است.
وی گفت: برای ایجاد امکان بقا برای شرکت‌های فعال در صنعت داروسازی نیاز است تا اصلاح و منطقی‌سازی قیمت دارو انجام گیرد.
الیاس کهزادی اظهار داشت: قیمت‌گذاری بر مبنای هزینه علاوه بر ایجاد امکان فعالیت مطلوب برای شرکت‌های داروسازی، زمینه لازم برای تحقیق و توسعه، بازسازی و نوسازی در صنایع دارویی کشور ایجاد شود.
عضو سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی گفت: منطقی‌سازی قیمت دارو یک امر حیاتی است و بستگی دارد این اصلاحات با چه مدت تأخیر صورت بگیرد. به ازای هر روز تأخیر در اصلاح نرخ فروش دارو، صنعت صدمه جدی‌تری می‌بیند که این صدمات شامل مواردی مانند ضعیف شدن شرکت‌ها، ورشکستگی شرکت‌ها و نهایتاً خروج سرمایه از صنعت توسط سرمایه‌گذاران خواهد بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما