۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
کد مطلب : ۲۸۸۵

سهم ۵ درصدی سلامت روان از کل بودجه نظام سلامت

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تنها ۵ درصد از بودجه نظام سلامت صرف سلامت روان می‌شود و ۹۵ درصد از بودجه صرف خدمات بهداشتی- درمانی با رویکرد سلامت جسم می‌شود این یعنی کمتر به سلامت روان مردم توجه می‌ کنیم.
سهم ۵ درصدی سلامت روان از کل بودجه نظام سلامت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر حمید رضا اشراقی افزود: این ۵ درصد بودجه نیز بیشتر صرف حوزه مراجعات مبتلایان اختلالات روان، مسائل اجتماعی و موضوع اعتیاد است. در صورتی که باید بیش از پیش به موضوع سلامت روان جامعه اهمیت داده شود.
وی خاطرنشان کرد: ما در ایامی زندگی می‌کنیم که در دو سال گذشته به صورت مستقیم یا غیرمستقیم با کرونا در ارتباط بوده‌ایم و خانواده ها، دوستان وهمکاران این موضوع را تجربه کردند. همکاران ما بعضا ناملایمات و تجربه‌های شوم و مرگ عزیزان خود را در این ایام شاهد بودند و به نظر می‌آید بد نباشد در حوزه سلامت روان، مسئولان مربوطه و دست‌اندرکاران نظام بهداشت و درمان، به صورت جدی برنامه ریزی‌های منسجمی داشته باشند.
وی گفت: در راستای ارتقای سلامت روان دانشجویان نیز که قشری نخبه، اندیشمند و تاثیرگذار هستند باید برنامه‌ریزی های مفصلی داشته باشیم و برای هر دانشجو مبلغی به عنوان سرانه سلامت روان در نظر بگیریم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما