۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۲۸۸۸

۴۲ قلم داروی بدون نسخه تحت پوشش بیمه

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در راستای کاهش هزینه‌های دارویی مردم تصمیم گرفته شد ۴۲ قلم از داروهای OTC تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و مردم می‌توانند با داشتن نسخه پزشک نسبت به خرید این داروها با پوشش بیمه اقدام کنند.
۴۲ قلم داروی بدون نسخه تحت پوشش بیمه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو ؛ بهرام دارایی در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه افزود: ارز داروهای بدون نسخه یا OTC مانند ژلوفن که جزو داروهای پرمصرف هستند، در دولت قبل نیمایی شد و قیمت‌گذاری آنها از سوی سندیکای صنعت دارو انجام شد.

وی با اشاره به ورود ۲۱ قلم از داروهای بیماران خاص به فهرست دارویی کشور گفت: پس از سه سال از بسته شدن فهرست دارویی کشور  ۲۱ قلم داروی بیماران خاص و صعب‌العلاج وارد فهرست دارویی شد .

رییس سازمان غذا ودارو عنوان کرد: حسن این کار این است که وقتی شعار می‌دهیم که نیازمند تولید دارو های روز دنیا با اثربخشی بالا هستیم نیاز به جذب جوانان نخبه داریم و باید راه را برای شرکت‌های دانش‌بنیان باز کنیم.

وی گفت: با باز کردن فهرست دارویی این اجازه را به شرکت‌ها می‌دهیم که تحقیق و توسعه را ادامه و داروهای جدید و فناوری های جدید را وارد کشور کنند.

دارایی خاطر نشان کرد: سال گذشته برای تامین داروی بیماران تالاسمی به نسبت سال قبل آن دو برابر ارز بیشتر تخصیص یافت  تا داروی مورد نیاز آنها را تامین کنیم، چون برخی از بیماران به آن ها نیاز داشتند. علاوه بر این، داروهایی مثل ریتالین نیز به دلیل نیاز بیماران، همچنان مشمول دریافت ارز دولتی هستند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما