۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
کد مطلب : ۲۹۰۹

یکسان سازی دستمزد پزشکان بخش خصوصی و دولتی

معاون درمان وزارت بهداشت بر یکسان سازی دستمزد پزشکان بخش دولتی و خصوصی تاکید کرد.
یکسان سازی دستمزد پزشکان بخش خصوصی و دولتی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ سعید کریمی گفت: یکسان سازی دستمزد پزشکان در بخش دولتی و خصوصی جزو الزامات قانونی است، زیرا پزشکی که در بخش خصوصی عمل جراحی یا هر خدمتی ارائه می‌کند همانقدر کار می‌کند که در بخش دولتی متحمل زحمت می‌شود.

وی افزود: در سال‌های گذشته به این دلیل که خدمت در بخش دولتی باید ارزان‌تر باشد، جزو حرفه‌ای یا دستمزد پزشکان را در این بخش کم دیده بودند، اما امسال با رویکرد خوبی که در شورای عالی بیمه وجود داشت و کمکی که بیمه‌ها داشتند، فاصله جزء حرفه‌ای یا دستمزد پزشکان در اعمال جراحی و دیگر خدمات در دو بخش دولتی و خصوصی به کمترین حد خود رسید. البته این مصوبه را هنوز معاون اول رئیس جمهور ابلاغ نکرده است.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به تعرفه خدمات تشخیصی درمانی سال ۱۴۰۱ که خدمات بخش دولتی به طور میانگین ۱۹ و نیم درصد و خدمات بخش خصوصی ۲۴ درصد افزایش یافته است، گفت: کلیات طرح تعرفه‌های خدمات تشخیصی درمانی هفته پیش در هیأت دولت تصویب شد که البته این ارقام یک میانگین از خدماتی است که جدولی دارد و به نظر می‌رسد جداول و جزئیات تعرفه‌های آن هنوز از سازمان برنامه و بودجه برای هیأت دولت فرستاده نشده است، اما طبق قانون باید ابلاغ شود تا مراکز درمانی تکلیف خودشان را هرچه زودتر بدانند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما