۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۲۹۱۵

بعضی از مرگ‌های کرونا قابل پیشگیری بودند

رئیس سازمان نظام پزشکی تهران گفت: بدتر از کرونا برای ما مدیریت و سیاست‌گذاری اشتباه بود و مدیران وقت اشتباهات فاحشی داشتند.
بعضی از مرگ‌های کرونا قابل پیشگیری بودند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ سید موید علویان در اولین همایش جامع کرونا با حضور مسئولان نظام پزشکی افزود: خانواده‌ها از ما می‌پرسند که آیا می‌شد عزیز ما نمی‌مرد؟ در پاسخ باید گفت برخی از این مرگ‌ها قابل پیشگیری بود. حمایت از واکسن داخلی و عدم ورود به مطالعات واکسن خارجی دیر اتفاق افتاد. گفتن حرف‌هایی نظیر این که ما ایرانیان را موش آزمایشگاهی نمی‌کنیم،  تبعات حقوقی دارد و کسانی که این حرف را زدند باید پاسخگو باشند.

وی تاکید کرد: ما اتاق فکری درخصوص کرونا تشکیل داده‌ایم. جامعه پزشکی باید همیشه آموزش‌دیده باشد و ترس اضافه هم نداشته باشند.

رئیس سازمان نظام پزشکی تهران افزود: تعارض منافع موجب آسیب در کشور شده است. ما باید نسبت به پاندمی‌های بعدی آماده باشیم و نیاز به اصلاح نظام سلامت داریم‌.

وی افزود: تکلیف ما است که اقدام حقوقی علیه کسانی که اشتباهاتی در مدیریت کرونا داشتند، انجام دهیم. خدا نکند که اشتباهات مدیریتی کرونا ناشی از تعارض منافع باشد که در این صورت خطاها عمدی بودند. اشتباهاتی رخ داده است و از نظر حقوقی پیگیری خواهیم کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما