۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰
کد مطلب : ۲۹۶۲
نشست کمیسیون بهداشت؛

با قوانین ۶۷ سال قبل نمی توان جرایم پزشکی را کاهش داد

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تناسبی میان جرم و مجازات در حوزه جرایم پزشکی و دارویی وجود ندارد و ما در مجلس به دنبال اصلاح قانون ‌مربوط به امور پزشکی و دارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی مصوب سال ۱۳۳۴ هستیم.
با قوانین ۶۷ سال قبل نمی توان جرایم پزشکی را کاهش داد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ حسینعلی شهریاری در نشست کمیسیون بهداشت مجلس با دادستان تهران و قضات دادسرای رسیدگی به جرایم پزشکی و دارویی، افزود: وزارت بهداشت باید نظارت جدی بر رفع مشکلات حوزه پزشکی و دارویی داشته باشد، البته این وزارتخانه با کمبود نیرو مواجه است اما مجوز جذب نمی‌دهند.
وی گفت: به دنبال اصلاح قانون ‌مربوط به مقررات امور پزشکی و دارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی مصوب سال 1334 هستیم و از مرکز پژوهش‌ها، اتاق اصناف و کمیته دارو و  غذای کمیسیون بهداشت خواسته شده تا بررسی این موضوع را در دستورکار قرار دهند، البته مواد آن زیاد است و باید کاهش یابد.

رئیس کمیسیون بهداشت گفت: دادسرای رسیدگی به تخلفات پزشکی چنانچه با خلاء‌های قانونی در حوزه کاری خود مواجه بودند آن را به کمیسیون‌های بهداشت و قضایی مجلس گزارش دهند تا نسبت به رفع این خلاء‌های قانونی اقدام شود.
وی اظهار داشت: براساس گزارشات ارائه شده در این جلسه در یک سال گذشته بیش از 20 هزار پرونده شکایت در دادسرای رسیدگی به تخلفات پزشکی ثبت شده و در دست بررسی است که عمده این پرونده مربوط به قاچاق دارو، قصور در حوزه کار پزشکی و تخلفات در حوزه بهداشت است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما