۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹
کد مطلب : ۳۰۴۴

پاندمی تمام نشده؛ اظهار نظرهای تلوزیونی موثق نیست

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: افرادی که در برنامه‌های تلویزیونی در مورد موضوعات مربوط به سلامتی صحبت می‌کنند باید تخصص لازم در این زمینه را داشته باشند و یا براساس منابع موثق اظهار نظر کنند.
پاندمی تمام نشده؛ اظهار نظرهای تلوزیونی موثق نیست
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر حمیدرضا جماعتی افزود: بیماری کرونا هنوز تمام نشده است و در برخی کشور‌های آفریقایی و آمریکایی شاهد افزایش ابتلا به زیرسویه‌های اُمیکرون مانند BA۴ و BA۵ هستیم. با توجه به گردش ویروس مخصوصا در کشور‌های آفریقایی که درصد واکسیناسیون شان بسیار پایین است، احتمال اینکه با سویه‌های جدید مواجه شویم وجود دارد.

وی گفت: در مورد کشور خودمان بر اساس پیش بینی‌های متخصصان به نظر می‌رسد که تا سه ماه آینده موج جدیدی از کرونا و افزایش چشمگیری در ابتلا به این بیماری نداشته باشیم اما بعد از آن و در فصول سرد سال، نمی‌توان پیش بینی کرد که چه اتفاقی خواهد افتاد.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا تاکید کرد: توصیه کمیته علمی کشوری کرونا این است که گروه‌های پرخطر مانند سالمندان، بیمارانی که سیستم ایمنی ضعیف دارند و یا دارو‌های سرکوب کننده سیستم ایمنی مصرف می‌کنند، نوبت چهارم واکسن کرونا را تزریق کنند. کودکان ۵ تا ۱۱ ساله هم حتما واکسیناسیون را انجام دهند چراکه کودکان می‌توانند عامل انتقال بیماری باشند.

وی گفت: درست است که پاندمی از مرحله حاد عبور کرده اما ویروس همچنان در چرخش است و پاندمی به پایان نرسیده است. افرادی که در برنامه‌های تلویزیونی در مورد موضوعات مربوط به سلامتی صحبت می‌کنند، باید تخصص لازم در این زمینه را داشته باشند و یا براساس منابع موثق اظهار نظر کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما