۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲
کد مطلب : ۳۰۵۰

تعلل وزارت بهداشت در اجرای افزایش ظرفیت پزشکی

رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: بنابر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی سرانه پزشک باید از ۱۳ پزشک به عدد ۲۰ پزشک به ازای هر ۱۰ هزار نفر برسد اما وزارت بهداشت در اجرای این مصوبه برای آزمون ۱۴۰۱ تعلل می‌کند.
تعلل وزارت بهداشت در اجرای افزایش ظرفیت پزشکی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ حسن شجاعی افزود: بسیاری از مردم از استان‌های مختلف کشور به ناچار به تهران می‌آیند و در شرایط غیر مطلوب به دنبال درمان هستند، سرانه کشورهای پیشرو در حوزه سلامت بین ۳۰ تا ۴۰ پزشک است یعنی ما یک چهارم بعضی کشورها پزشک داریم.

وی با اشاره به تأخیر در اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در اجرای مصوبه همچنان وزارت بهداشت تعلل می‌کند، زیرا باید آیین نامه‌ای را برای افزایش ظرفیت مصوبه تهیه می‌کرد که این آیین نامه با تاخیر به شورا ارائه شده است.

رییس کمیسیون اصل نود با بیان اینکه آیین نامه ارائه شده از سوی وزارت بهداشت برای مصوبه افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی بسیار ضعیف است، افزود: وزارت بهداشت در جلسه بررسی مصوبه افزیش ظرفیت پذیرش دانشجوی در شورای عالی انقلاب فرهنگی مکلف شده بود که برنامه خود برای افزایش ظرفیت در حوزه دندانپزشکی و پزشکی تخصصی را نیز ارائه دهد.

وی با بیان اینکه از مکاتبات کمیسیون اصل نود با وزارت بهداشت دو هفته گذشته است، ادامه داد: این وزارتخانه حداکثر یک ماه فرصت دارد که پاسخگو باشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما