۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲
کد مطلب : ۳۲۵۲

سقوط رعایت پروتکل‌ها به زیر ۴۰ درصد

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از سقوط شدید پروتکل‌ها به زیر ۴۰ درصد خبر داد و گفت: میزان زدن ماسک در شهرهای بزرگ به ۲۹ درصد کاهش یافته است.
سقوط رعایت پروتکل‌ها به زیر ۴۰ درصد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ محسن فرهادی با اشاره به افزایش موارد ابتلای کرونا در کشور افزود: در شرایط فعلی که تعداد بیماران شناسایی شده و بستری در حال افزایش است، باید تدابیر لازم اندیشیده و به اجرا درآیند.

وی گفت: در حال حاضر زیر سویه BA.5 اومیکرون بسیاری از کشورها را تحت تاثیر قرار داده است و موارد آن به وضوح در حال افزایش است. فردی که دوز دوم واکسن را تزریق کرده باید دوز سوم و فردی که دوز سوم را تزریق کرده است چنانچه شش‌ماه از آن می‌گذرد باید دوز چهارم را تزریق کند.

فرهادی بیان کرد: استفاده از ماسک در فضاهای بازی که درآن تجمع وجود دارد، توصیه می‌شود. در شهرهایی که وضعیت آن‌ها قرمز و نارنجی شده است، استفاده از ماسک در هر دو فضای باز و بسته به ویژه نقاطی که در آن تجمع وجود دارد مورد تأکید است.

وی در خصوص بازگشت حجاج از عربستان و آغاز ایام محرم گفت: در حال حاضر مسأله تنها کرونا نیست، بلکه بیماری‌های دیگری مانند وبا، تب کریمه کنگو و بیماری‌های مشابه نوپدید دیگر نیز هست که باید جلوی آن‌ها را بگیریم. در حال حاضر میزان زدن ماسک در شهرهای بزرگ به ۲۹ درصد رسیده است، همچنین میانگین کلی رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ۳۶ درصد یعنی زیر ۴۰ درصد سقوط کرده است.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اظهار داشت: بیشترین شکایت‌ها برای‌عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از نانوایی‌ها است، پس از آن رستوران‌ها، تالارهای پذیرایی و باشگاه‌های ورزشی بیشترین پروتکل‌شکنی را دارند.

لازم به ذکر است که علی رغم شناسایی زیرسویه های اومیکرون در اغلب کشورها، وزیر بهداشت، هشتم تیر ماه اعلام کرد پروتکل استفاده از ماسک تغییر کرده و استفاده از ماسک در فضای باز الزامی نیست.

 

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما