۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴
کد مطلب : ۳۳۹۸

۲۹ بیماری صعب‌العلاج را در قالب دارویار بیمه خواهیم کرد

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: حداقل ۲۹ بیماری صعب‌العلاج برای پوشش در نظر گرفته شده است که پس از ابلاغ شورای عالی بیمه اقدامات لازم برای پوشش آنها انجام می‌شود.
۲۹ بیماری صعب‌العلاج را در قالب دارویار بیمه خواهیم کرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیل خبردارو؛ مهدی ناصحی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: بیماری هایی نظیر سرطان‌ها، بیماری‌های گوارشی، بیماری‌های متابولیک، اوتیسم، EB، کاشت حلزون و... شامل این بیماری‌ها می‌شوند، در بحث بیماران نادر بیماری‌های زیادی در این طرح داریم که به عنوان مثال mps در طرح اولیه ما وجود دارد، البته باید دقت کنید که این طرح هنوز اجرایی نشده است. پنج درصد ظرفیت هم در نظر گرفته شده است تا اگر بیمارانی در لیست مطرح نبودند بتوانند از طریق کمیسیون‌های استانی مشمول طرح شوند.

وی ادامه: برای عزیزان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هزینه بستری را به صفر رساندیم و در مراجعه به مراکز دولتی هیچ هزینه ای برای بستری پرداخت نمی‌کنند و در بخش سرپایی هم ۱۵ درصد کاهش پرداختی داشتند. در بخش فیزیوتراپی سقف خدمات برداشته شده است. در داروخانه‌ها هم سقف ریالی را برداشتیم تا با اجرای طرح دارویاری دچار مشکل نشوند. 

ناصحی ادامه داد: هرگونه افزایش قیمت دارو برای بیماران و با ارایه نسخه پزشک، تخلف است و مردم موارد تخلف را به شماره ۱۶۶۶ گزارش دهند، نه در داروهای بدون نسخه و نه سایر داروها نباید افزایش قیمت داشته باشیم. تفاوت قیمت جبران شده است، حتی برای برخی داروهای داخلی که ۵۰ درصد بازار تقاضا داشتند، پوشش بیشتری در نظر گرفته شد.

 مدیر عامل سازمان بیمه سلامت افزود: مجموع بیمه‌ها ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای آغاز این طرح دریافت کرده‌اند که بیمه سلامت ۱۳۰۰ میلیارد تومان و تامین اجتماعی نیز حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای آغاز طرح دارویار دریافت کرده است. مابقی بودجه نیز به بیمه نیروهای مسلح تخصیص یافته است.

وی با بیان این‌که منابع مربوط به اجرای طرح دارویاری نشان‌دار بوده و در محل دیگری هزینه نمی‌شود، تاکید کرد: ارز داروهای OTC پیش از اجرای دارویار نیز نیمایی بوده است و برای پوشش بیمه‌ای این داروها از منابع بیمه‌ای استفاده می‌شود. در مورد داروی بیماران مزمن نیز نسخه تا سه بار قابل تمدید است، یعنی اگر بیمار وضعیت ثابتی داشته باشد پزشک تا سه بار می‌تواند داروی مورد نیاز او را تمدید کند تا بدون نیاز به مراجعه مجدد به پزشک، دارو را از داروخانه دریافت کند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما