۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
کد مطلب : ۳۴۲۴
بهرام عین اللهی:

برای تأسیس داروسازی در مناطق محروم تسهیلات می دهیم

وزیر بهداشت از ارائه تسهیلات برای ایجاد کارخانه‌های تولید دارو در مناطق محروم خبر داد و گفت: برای حمایت از این حوزه آیین‌نامه‌ای را در هئیت دولت تصویب کردیم که به زودی در اختیار رسانه‌ها قرار می دهیم.
برای تأسیس داروسازی در مناطق محروم تسهیلات می دهیم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ بهرام عین‌اللهی در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره برنامه وزارت بهداشت برای توسعه صنعت داروسازی افزود:  ۶۵ درصد داروهای تولید داخل در بخش خصوصی تولید می‌شوند و ما اکنون استعداد زیادی در داروهای هایتک داریم.

وی ادامه داد: ظرفیت های زیادی در حوزه تولید دارو داریم و امیدواریم مردم هم سرمایه‌های خود را به جای ملک و ارز به این حوزه بیاورند.

عین اللهی افزود: در کرمانشاه یکی از کارخانجات دارویی، ۵ سال تعطیل بود و ما همانجا اعلام کردیم که حاضریم هر تسهیلاتی را برای بازگشایی و ایجاد کارخانجات جدید ارایه کنیم.

وی با اشاره به گستردگی طرح دارویار اظهارداشت: ۱۰۰ قلم کمبود دارویی داشتیم که با اجرای طرح دارویار ۲۰ قلم دارو تامین شده و اکنون ۸۰ قلم دارو کم داریم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در طرح دارویار سعی شده کمبودهای دارویی برطرف شود و داروخانه ها در ابتدای اجرای طرح نگرانی زیادی داشتند که با پرداخت مطالبات آنها از سوی بیمه ها تاحدودی از نگرانی آنها کاسته شده است.

وی بیان کرد: در سال‌های گذشته موضوع قاچاق دارو ایرانی به کشور‌های همسایه بسیار زیاد بود و امیدواریم با اجرای طرح دارویار این موضوع برطرف شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما