۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱
کد مطلب : ۳۴۲۹

منابع طرح دارویار تامین نشود داروخانه متضرر می شود

رئیس انجمن داروسازان تهران گفت: اگر منابع طرح دارویاری تداوم نداشته باشد منجر به ورشکستگی داروخانه ها می شود و لازم است تمهیداتی در این زمینه از سوی وزارت بهداشت اندیشیده شود.
منابع طرح دارویار تامین نشود داروخانه متضرر می شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ سید حمید خویی عصر یکشنبه در نشستی خبری به مناسبت فرارسیدن روز داروساز( ۵ شهریور) افزود: اجرای طرح دارویار هزینه‌های بیمه‌ها را افزایش می‌دهد و طبیعتاً منابع بیمه‌ها باید ۸۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش یابد، نگرانی ما از ماه‌های آینده است که آیا توان حمایت مالی بیمه‌ها تداوم خواهد داشت تا داروخانه‌ها دچار ورشکستگی نشوند.

وی خاطرنشان کرد: در ۲ ماه اخیر، بیمه‌ها طلب داروخانه ها را پرداخت کردند و امیدواریم در ماه‌های آتی نیز مطالبات آنها توسط سازمان‌های بیمه گر پرداخت شود تا نگرانی در این زمینه وجود نداشته باشد در غیر این‌صورت داروخانه‌ها متضرر خواهند شد.

رئیس انجمن داروسازان تهران گفت: داروخانه فقط مرکز دارو فروشی نیست بلکه مرکز ارائه خدمات دارویی در نظام سلامت است، باید بسترهای قانونی و فرهنگی برای پشتوانه داروساز فراهم شود و به مردم نیز مشاوره های دارویی ارائه شود. نباید بی حساب و کتاب چند داروخانه در کنار هم تاسیس کنیم.

دکتر خویی افزود: متأسفانه نبود سیاست کلان ملی دارویی و نبود سیاست کلان در عرصه درمان، باعث بروز مشکلات عدیده ای در نظام سلامت شده است، باید این هشدار را داد که برای داروهای جدید هیچ برنامه‌ای در کشور نداریم. صنعت داروسازی کشور باید حمایت شود تا بتوانیم داروهای جدید را تولید کنیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما