۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹
کد مطلب : ۳۴۸۱

حدود یک دهم پزشکان در تهران با بیمه سلامت قرارداد دارند

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران گفت: بیش از ۱۳۰۰۰ پزشک در تهران مطب دارند اما تا کنون فقط ۱۴۰۰ پزشک با بیمه سلامت قرارداد بستند.
حدود یک دهم پزشکان در تهران با بیمه سلامت قرارداد دارند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر علیرضا نمازی افزود: تعداد زیادی از بیمارستان های خصوصی و پزشکان در تهران طرف قرارداد بیمه سلامت نیستند اما در تلاش هستیم که نشان دهیم پرداخت‌های الکترونیکی به‌ روزی داریم تا این گروه از تعویق پرداختی‌ها نگرانی نداشته باشند.

وی اظهار کرد: یکی از معضلات بیمه‌ها همواره تأخیر در پرداختی‌ها بود که در بیمه سلامت دیگر تعویقی در پرداخت‌ها نداریم. مثلاً مطالبات مرداد ماه داروخانه‌های تهران پرداخت شده است.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران درباره کدینگ‌های دارویی مشترک میان سازمان‌های بیمه‌گر، گفت: برای خوانش از سیستم دارویی باید تمام کدگذاری‌ها یکسان باشد که اصلاح کدها انجام شد و می‌توان گفت تا ۹۹.۹ درصد اصلاح کدهای دارویی صورت گرفته است، چون اگر اصلاح نمی‌شد مشکل به وجود می‌آمد.

وی افزود: یکی از مشکلات این بود که یک دارو با برندهای مختلفی وجود داشت و بیمه‌ها هم تا قبل از طرح دارویاری، پایین‌ترین رقم موجود در بازار را پوشش می‌دادند، یعنی اگر یک دارو با ۴ برند مختلف وجود داشت، ‌بیمه سلامت پرداخت فرانشیز برای ارزان‌ترین دارو را می‌پذیرفت. تمام این موضوعات درنظر گرفته شد و ایرادات نرم‌افزار هم رصد و بررسی شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما