۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۳۴۹۱

وقتی توان پشتیبانی نبود، چرا اجازه تولید واکسن صادر شد؟

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: نباید اجازه می‌دادیم چندین مرکز وارد کار تولید واکسن شوند و بعد نتوانیم از آنها پشتیبانی کنیم و متضرر شوند بلکه باید سایرین به مراکزی که سابقه تولید واکسن داشتند هدایت می‌شدند و کار مشترک انجام می شد.
وقتی توان پشتیبانی نبود، چرا اجازه تولید واکسن صادر شد؟
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ مسعود پزشکیان با اشاره به برخی شبهات در خصوص ساخت واکسن افزود: اینکه آیا کارهای علمی و مراحلی که در روند تولید واکسن طی شده همه درست بوده یا خیر و یا اینکه مکانیسم‌های پرداختی درست بوده یا خیر؟ در این زمینه‌ها ممکن است اشکالاتی وجود داشته باشد اما به دلیل اورژانسی بودن کار ممکن است این اشکالات سهوی بوده و عده‌ای این مراحل را رعایت نکرده باشند.

وی ادامه داد: اینکه تمام روند تولید واکسن در کشور را زیر سوال ببریم و مردم را نسبت به واکسن های خود بدبین کنیم جز خیانت چیز دیگری نیست. ممکن است مشکلاتی در حوزه تولید وجود داشته باشد، اما باید این مسأله را از وزارتخانه پیگیری کرد تا مراحل را ارزیابی و گزارش کند.

وزیر اسبق بهداشت با اشاره به مطالبات واکسن سازان گفت: یکی از اشکالات این است که دولت تا زمانی که به واکسن‌سازها نیاز داشت، از آنها حمایت می‌کرد اما با رفع نیازها متأسفانه دیگر پشتیبانی لازم از آنها انجام نشد و این واکسن‌سازها دچار مشکل شدند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما