۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۳۵۲۷

سازمان غذا و دارو باید آمار داروخانه‌های تازه‌ تأسیس را اعلام کند

نایب‌رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: در آخرین مکاتبات با وزارت ‌بهداشت و سازمان غذا و دارو آمار صدور مجوز تأسیس داروخانه ها خواسته ‌شده و منتظر دریافت پاسخ هستیم تا مشخص شود آیین‌نامه جدید تأسیس داروخانه تا چه حد اجرا شده است.
سازمان غذا و دارو باید آمار داروخانه‌های تازه‌ تأسیس را اعلام کند
به گزراش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ حسن شجاعی افزود: یکی از مصادیق انحصارها در حوزه بهداشت و درمان انحصار مجوز داروخانه ها است، در سالیان گذشته با قرار دادن معیارهای غیرعلمی و منفعت طلبانه دریافت مجوز تاسیس داروخانه را بسیار سخت کرده بودند.

وی ادامه‌داد: پس از شکایات متعدد داروسازان جوان به شورای رقابت، با پیگیری دیوان عدالت اداری و هیئت مقررات‌زدایی دستگاه‌های نظارتی و نمایندگان مجلس، آیین‌نامه جدید تأسیس داروخانه تدوین و مصوب شد.

شجاعی با اشاره به اینکه در آیین‌نامه جدید حدنصاب جمعیتی و حدفاصل فیزیکی حذف‌ شده است، بیان کرد: پس از ابلاغ آیین‌نامه جدید نیز شکایات متعددی به کمیسیون اصل ۹۰ رسید. با توجه به شکایات ناشی از عدم اجرای صحیح آیین‌نامه جدید تأسیس داروخانه، پرونده‌ای در این خصوص در کمیسیون اصل نود شکل گرفت و جلسات متعدد و مکاتباتی با وزارت ‌بهداشت و سازمان غذا و دارو انجام شد.

نایب‌رئیس کمیسیون اصل نود مجلس تصریح‌کرد: آیین‌نامه جدید نیز ضعف‌هایی دارد و تا رسیدن به ‌حالت مطلوب صدور مجوز فاصله زیادی باقی مانده است، برخی همچنان در مسیر صدور مجوز داروخانه و موافقت‌نامه اصولی کارشکنی می‌کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما