۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
کد مطلب : ۳۵۷۷

تفاهم نامه همکاری انستیتو پاستور ایران و روسیه

روسای انستیتو پاستور ایران و انستیتو پاستور سن پترزبورگ در خصوص آغاز همکاری های تحقیقاتی، آموزشی و تولیدی مشترک با یکدیگر تفاهم نامه امضاء کردند.
تفاهم نامه همکاری انستیتو پاستور ایران و روسیه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ با امضای این تفاهم نامه بنا شد همکاری هایی در حوزه های طرح‌های تحقیقاتی با محوریت بیماری‌های عفونی نوپدید و بازپدید و با تمرکز بر بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان، عفونت‌های گوارشی، هپاتیت، HIV، مقاومت میکروبی و کرونا آغاز شود.

طرفین همچنین تمایل خود را برای اجرای برنامه های آموزشی مشترک و بهبود نظام آموزشی و تحقیقاتی خود بر اساس استاندارد‌های بین المللی اعلام کردند.

با توجه به پاندمی کووید ۱۹ و امکان تداوم این تهدیدات در آینده، طرفین توافق کردند که تجارب کسب شده در راستای ایجاد ظرفیت‌های بیشتر تشخیصی، کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیردار و همچنین تولید واکسن و کیت‌های تشخیصی را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

چهاردهمین سمپوزیوم بین المللی "یرسینیا" با حضور ۱۷ کشور در شهر سن پترزبورگ برگزار شد که هیاتی از انستیتو پاستور ایران نیز در این سمپوزیوم حضور داشت.

انستیتو پاستور سن پترزبورگ با 115 سال سابقه، یکی از موسسات معتبر و مجهز تحقیقاتی، تولیدی و آموزشی در حوزه بیماری‌های عفونی محسوب می‌شود.

         
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما