۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲
کد مطلب : ۳۶۱۷

قیمت‌گذاری داروهای وارداتی بعد از اتمام موجودی های ارز دولتی

دبیر ستاد اجرایی طرح دارویار گفت: حدود ۷۵۰ میلیون دلار داروی وارداتی داریم که ارز اغلب آنها نیمایی شده و فقط ۱۵۰ میلیون دلار باقی مانده است اما تا اتمام موجودی داروهای وارد شده با ارز دولتی نمی توان قیمت‌گذاری جدید انجام داد.
قیمت‌گذاری داروهای وارداتی بعد از اتمام موجودی های ارز دولتی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ سید حیدر محمدی افزود: در داروهای وارداتی 314 کد ژنریک آزادسازی شد و اصلاح قیمت پایه نیز صورت گرفت، در گذشته بر اساس پایین‌ترین قیمت ژنریک پوشش بیمه اعمال می شد اما اکنون قیمتی که نیمی از سهم بازار را دارد ملاک قرار می گیرد.

وی عنوان کرد: در فاز دوم طرح دارویار قرار بود شیرخشک های رژیمی و متابولیک و غذاهای ویژه بیمارستانی هم اجرا شوند. باید با سازمان های بیمه گر برای پوشش صحبت کنیم، البته پیشنهاداتی ارائه شده مبنی بر این که در قالب بیمه از محل یارانه پرداخت شود یعنی اعتبار آن به بیمه ها داده شود و آنها به شرط اینکه کودکی زیر 2 سال باشد و مشروط به تایید ثبت در سامانه تی تک و داروخانه پوشش دهند.

محمدی درخصوص جلسه بررسی کاهش مالیات بر ارزش افزوده گفت: در جلسه ای که داشتیم با توافق نماینده سندیکا مقرر شد سود تولیدکننده 5 درصد کاهش یابد اما پس از جلسه تولیدکننده‌ها معترض شدند، البته ما هم موافق این روش نیستیم، اینکه می‌گوییم قیمت دارو افزایش نیابد اما مالیات 9 درصد افزایش یابد منطقی نیست.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما