۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
کد مطلب : ۳۶۳۹

تغییر پروتکل تزریق واکسن وبا بخاطر کمبود واکسن

سازمان جهانی بهداشت به دلیل کمبود واکسن وبا و افزایش شیوع بیماری در سراسر جهان پروتکل استاندارد دو دُز واکسیناسیون را به یک دُز کاهش داد.
تغییر پروتکل تزریق واکسن وبا بخاطر کمبود واکسن
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: این تصمیم استثنایی بدنبال وضعیت وخیم ذخایر واکسن وبا اتخاذ شده است چرا که کشورهایی مانند هائیتی، سوریه و مالاوی شاهد شیوع گسترده این بیماری مرگبار هستند.

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای آورد: این استراتژی باعث می شود تا واکسن های بیشتری در دسترس باشد و تغییر استراتژی نشانه ای از "ابعاد بحران" است.

مشاوران آژانس معتقدند که استراتژی یک دُز به عنوان پاسخی به شیوع وبا موثر است، هرچند که مدت زمان حفاظت کاهش می یابد اما این کاهش بویژه در کودکان چندان محسوس نیست.

بیماری وبا باعث اسهال حاد می شود و چنانچه درمان آغاز نشود در عرض چند ساعت می تواند منجر به مرگ شود.

 موارد ابتلا به وبا در سال جاری به ویژه در کشورهای فقر افزایش یافته است و شیوع آن در 29 کشور گزارش شده بطوری که میزان مرگ و میر به شدت افزایش یافته است.

شیوع وبا در سوریه تاکنون دست کم 33 کشته برجای گذاشته است، آژانس پناهندگان سازمان ملل همچنین اعلام کرد که شیوع وبا در یک کمپ پناهجویان در شمال کامرون سه کشته و دست کم 36 نفر را مبتلا کرده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما