۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹
کد مطلب : ۳۷۸۶

کدام کشور بیشترین داروهای ضد افسردگی را مصرف می‌کند؟

طبق داده‌های سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) استفاده از داروهای ضد افسردگی از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۰ در ۱۸ کشور اروپایی تقریبا ۲/۵ برابر افزایش یافته است و شادترین کشورهای جهان بیشترین مصرف داروهای ضد افسردگی را دارند.
کدام کشور بیشترین داروهای ضد افسردگی را مصرف می‌کند؟
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ میانگین مصرف داروهای ضدافسردگی در ۱۸ کشور اروپایی در سال ۲۰۰۰ بالغ بر ۳۰.۵ دُز تعریف شده روزانه به ازای هر هزار نفر بود که در سال ۲۰۲۰ به عدد ۷۵.۳ دُز تعریف شده روزانه افزایش یافته و در واقع ۱۴۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مجموعه داده‌های سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، دُز تعریف شده روزانه (DDD) مصرف داروهای ضدافسردگی (N06A) را نشان می‌دهد. طبق گفته سازمان جهانی بهداشت این گروه (N06A) شامل داروهایی است که در درمان افسردگی‌های درون‌زا و برون‌زا استفاده می‌شوند.

مصرف داروهای ضد افسردگی در جمهوری چک بیشترین افزایش را نشان می‌دهد به طوریکه این افزایش ۵۷۷ درصد بوده است اما در فرانسه در بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۰ تنها ۳۸ درصد افزایش در مصرف داروهای ضد افسردگی مشاهده شده است. در این مدت این افزایش در پرتغال ۳۰۴ درصد، در بریتانیا ۲۵۶ درصد، در اسپانیا ۲۰۸ درصد و در آلمان ۲۰۰ درصد بوده است.

کدام کشورها بیشترین مصرف داروهای ضدافسردگی را دارند؟
مصرف داروهای ضد افسردگی در سال ۲۰۲۰ به ازای هر هزار نفر در روز از ۲۰ دُز تعریف شده روزانه در لتونی تا ۱۵۳ دُز تعریف شده روزانه در ایسلند متغیر بوده است. پس از ایسلند، کشورهای پرتغال با ۱۳۱ دُز تعریف شده روزانه، بریتانیا با ۱۰۸ دُز تعریف شده روزانه ، سوئد با ۱۰۵ دُز تعریف شده روزانه و اسپانیا با ۸۷ دُز تعریف شده روزانه قرار دارند. سه کشور بزرگ اروپایی از نظر جمعیت یعنی ترکیه، فرانسه و آلمان همگی کمتر از میانگین‌ها، داروهای ضدافسردگی را مصرف کرده‌اند

ایسلند که طبق گزارش‌های جهانی دومین کشور شاد جهان در سال ۲۰۲۰ بود، بیشترین مصرف داروهای ضدافسردگی را در اروپا دارد. سوئد که در رتبه ششم شادترین کشورهای جهان است با مصرف ۱۰۵ دُز تعریف شده روزانه چهارمین مصرف کننده داروهای ضدافسردگی در اروپا است.

طبق گزارش‌ها جهانی مردم فنلاند شادترین مردم جهان هستند اما این کشور هفتمین مصرف کننده داروهای ضد افسردگی در اروپا است. از سوی دیگر لتونی که کمترین مصرف داروهای ضد افسردگی را در بین کشورهای اروپایی دارد در فهرست شادترین کشورهای جهان رتبه ۳۴ را دارد.

مصرف داروهای ضد افسردگی در ۱۰ سال گذشته تنها در دانمارک کاهش چهار درصدی را داشته است.

هزینه کشورها برای تامین داروهای ضد افسردگی
آلمان در سال ۲۰۲۰ رقم ۸۱۲ میلیون دلار (۷۸۳ میلیون یورو) برای داروهای ضد افسردگی هزینه کرد. اسپانیا با ۶۲۶ میلیون یورو و ایتالیا با ۴۴۰ میلیون یورو در رده‌های بعدی قرار دارند.

داروهای ضد افسردگی در سال ۲۰۲۰ رقم چهار درصد از فروش دارویی در پرتغال را به خود اختصاص داده است. این رقم در اسپانیا ۲.۷ درصد، در اتریش ۲.۲ درصد، در ترکیه ۱.۹ درصد و در آلمان ۱.۴ درصد است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما