۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱
کد مطلب : ۳۷۹۲

فرار بانک ها از پرداخت تسهیلات دارویی

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بانک مرکزی بارها نسبت به تأمین تسهیلات دارویی تاکید کرده اما متأسفانه بانک‌های عامل بحث ۱۵ هزار میلیارد تومان را اجرا نمی‌کنند.
فرار بانک ها از پرداخت تسهیلات دارویی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ حیدر محمدی در نشست کمیته دارو و غذا افزود: در گذشته تخصیص ارز ۳۰ روزه بود که به ۷ روز کاهش یافت. در ابتدای سال یک میلیارد دلار تخصیص یافت که ۴۰۰ میلیون آن در قالب مابه التفاوت به خزانه برگشت.

وی ادامه داد: همچنین ۵۰۰ میلیون دلار دوم را نیز بانک تخصیص داد و با مصوبه ستاد تنظیم بازار مجدداً ۵۰۰ میلیون دلار بابت تأمین اقلام دارویی، تجهیزات و ملزومات مصرفی و شیرخشک در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص رفع کمبودهای دارویی افزود: در فاز اول ۵۰ تن آنتی بیوتیک و همچنین ۲۵۰ هزار شیشه سوسپانسیون طی روزهای اخیر وارد کردیم و در ۲ مرحله هر بار حدود ۶۵ تن معادل حدود ۲.۵ میلیون شیشه سوسپانسیون آنتی بیوتیک نیز وارد خواهیم کرد تا میزان موجودی آنتی بیوتیک به ثبات برسد.

محمدی ابراز امیدواری کرد که تولیدکنندگان طبق برنامه‌ریزی انجام شده بخش زیادی از اقلام دارویی را در آذر ماه تأمین کنند و افزود: برخی از تأمین کنندگان که مشکل قیمت داشتند با بررسی‌های انجام شده مشمول قیمت گذاری شدند و بخشی هم مشمول نبودند که از آنها خواستیم کمافی‌السابق ادامه دهند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما