۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۱
کد مطلب : ۳۸۱۴

امضای ۶۰ نماینده پای استیضاح وزیر بهداشت

رئیس کمیته غذا و دارو مجلس از طرح استیضاح وزیر بهداشت با بیش از ۶۰ امضای نمایندگان و ثبت آن در سامانه مجلس خبر داد و گفت: در وزارت بهداشت افراد بدون تجربه، تخصص و حتی تحصیلات مرتبط در جایگاه های کلیدی قرار گرفته اند.
امضای ۶۰ نماینده پای استیضاح وزیر بهداشت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی با اشاره به ناتوانی وزیر بهداشت در حل مشکلات افزود: دخالت‌های خویشاوندان و اطرافیان وی در انتصابات و تشکیل کمیته انتصاباتی با حضور دوستان و خویشاوندان به موازات کمیته انتصابات اصلی وزارت بهداشت که باعث انتصاب مدیران ناکارآمد و مجیزگوی شده یکی از دلایل استیضاح است. 

رئیس کمیته غذا و دارو مجلس شورای اسلامی در توضیح محورهای استیضاح وزیر بهداشت و درمان، اظهار کرد: تغییرات مکرر در حوزه‌های مدیریتی مانند سازمان غذا و دارو و بهداشت، بی توجهی به مشورت با نخبگان حوزه سلامت و اتاق‌های فکر و پژوهشکده‌ها و ایجاد مکانیزم‌های مشورتی لازم و عدم استفاده از ظرفیت‌های راهبردی در فرهنگستان علوم پزشکی و نظام پرشکی، عدم توجه به هنگام به هشدارهای نظارتی نمایندگان مجلس و کمیسیون بهداشت درمان و اصل نود مجلس و تجمیع بیش از ۲۰۰ سوال از سوی نمایندگان نیز دلیلی بر پیگیری طرح استیضاح این وزیر شده است.

روح الامینی با اشاره بی‌توجهی وزیر بهداشت به ایجاد بستر شغلی برای پزشکان جوان و تازه فارغ التحصیلان و افزایش روند مهاجرت پرستاران و پزشکان، گفت: بدعهدی در دریافت و تسویه واکسن‌های تولید داخل علیرغم سفارش و تعهد به خرید اولیه، بی‌توجهی به اقناع افکار عمومی و رسانه‌ها و کارهای نمایشی بی‌حاصل، انجام اقدامات خلاف قانون در دانشگاه‌ها در برداشت درآمدهای حاصل از۴ فروش دارو و تجهیزات و هزینه در جای دیگر که به تبع آن بدهی سنگین به صنعت و نابود کردن صنعت را در بر داشته نیز از دیگر نواقصی است که موجب طرح استیضاح بهرام عین اللهی شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بکارگیری افراد بدون تجربه، تخصص و تحصیلات مرتبط در جایگاه‌های کلیدی را یادآور شد و گفت: تلاش بعضی مدیران میانی و ارشد وزارت بهداشت برای اقداماتی در راستای تامین منافع شخصی نظیر حضور پررنگ در بخش خصوصی (عمل‌های جراحی زیبایی)، انتقال پرونده هیأت علمی از دانشگاهی به دانشگاه دیگر و ... باعث بی‌اعتنایی ایشان به چالش‌ها و حضور در حد رفع تکلیف ساعت اداری و ... شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: عدم ورود وزیر در مباحث راهبردی و تفویض اختیار کامل به معاونین باعث ایجاد چندگانگی و تعارض در تصمیمات معاونین و بعضاً درگیری در این تصمیمات به ویژه در خصوص منابع مالی شده است. بخشی از این عدم ورود ناشی از عدم اشراف به جزییات بحث است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما