۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۳۸۵۰

گذشتن از هفت خان رستم برای پوشش بیمه‌ای درمان اعتیاد

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: مراکز ارائه دهنده خدمات درمان ترک اعتیاد باید در سامانه اینترنتی پرونده الکترونیکی بیمه درمان اختلال مصرف مواد (پایا) ثبت شده باشند و فرد خدمت گیرنده هم باید در این سامانه ثبت شود.
گذشتن از هفت خان رستم برای پوشش بیمه‌ای درمان اعتیاد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر مهدی رضایی افزود: میزان بودجه در نظر گرفته شده برای درمان ترک اعتیاد در سال جاری حدود ۶۱ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان است اما ملاک پرداخت برای بیماران تحت پوشش سامانه الکترونیک صرفا خدمات سرپایی و بر اساس تعرفه‌های دولتی است.

وی ادامه داد: بیمه‌ها صرفا خدمات سرپایی شامل سم‌زدایی، درمان نگهدارنده، مداخلات روان‌درمانی گروهی و فردی را پوشش می دهند. در خدمات سرپایی سهم بیمه ۷۰ درصد است و حتی برای افراد بی‌بضاعت نیز بیمه درمان اعتیاد تا ۹۰ درصد قابل پوشش است ولی مرجع اینکه این فرد بی‌بضاعت شناخته شود، معرفی‌نامه سازمان بهزیستی است.

دکتر رضایی تاکید کرد: اطلاعات نوع درمان انتخابی و مراحل درمانی،‌ اطلاعات مرکز درمان، تشکیل پرونده الکترونیکی بیمه درمان اختلال مصرف مواد و... همگی با رعایت اصول محرمانگی و امنیت ثبت می‌شود.

وی درباره مراکز ارائه دهنده خدمات درمان ترک اعتیاد،‌ تصریح کرد: درخواست عقد قرارداد با مراکز ترک اعتیاد در جلسات کمیته نظارت استانی با حضور نماینده بیمه سلامت و با توجه به اولویت‌ها و کیفیت خدمات ارائه شده در مرکز، نیاز منطقه‌ای و تجمع تعداد مراکز متقاضی، بررسی و مرکز انتخاب می‌شود و توسط کمیته استانی جهت انعقاد قرارداد به سازمان بیمه سلامت ایران معرفی می‌شوند.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: در مجموع ۴۶۱ مرکز در کشور امکان ارائه خدمات بیمه ای را دارند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما