۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
کد مطلب : ۳۸۷۶

موجی تازه از چین شروع شده و آمارهای چین واقعی نیست

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: سازمان جهانی بهداشت هشدار داده که موج کرونا در حال شروع و شیوع است و به نظر می‌آید آمار و اطلاع‌رسانی چین درباره سویه‌های در گردش و میزان ابتلا و مرگ واقعی نیست.
موجی تازه از چین شروع شده و آمارهای چین واقعی نیست
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر شهنام عرشی درباره وضعیت شیوع کرونا در چین، افزود: سازمان جهانی بهداشت هیچگاه از آماری که چین درباره میزان ابتلا و مرگ ناشی از کرونا ارائه داده، راضی نبوده و خیلی روی صحت آمار چین اطمینان نداشتند بطوری‌که از آغاز موج کرونا درباره شفاف‌سازی کشور چین سوالاتی داشتند.

وی ادامه داد: موضوع شیوع مجدد کرونا در چین، بحث واریانت جدیدی نیست بلکه موضوع این است که کشور چین برای مدت‌های مدیدی تا همین اواخر، سیاست کووید صفر را پیگیری می‌کرد به همین دلیل هم هر کسی که در این کشور به کرونا مبتلا می‌شد، قرنطینه جدی در کل آن منطقه اعمال می‌کردند.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: اکنون که سیاست کرونای صفر در چین به نتیجه مطلوب نرسیده و آن را کنار گذاشتند، طبیعتا به نظر می‌آید که نسبت به خیلی از کشورها، سطح ایمنی در چین پایین آمده است.

عرشی افزود: در کشورهایی مانند ایران و خیلی از کشورهای دیگر، همزمان که واکسیناسیون پیگیری و در سطح بالایی اجرا شد، از آنجایی که قرنطینه مطلق هم ایجاد نشده بود، عده‌ای به صورت طبیعی به کرونا مبتلا می‌شدند و درجات متفاوتی از ایمنی و مقاومت ایجاد شد. بنابراین اکنون در کشور خودمان هم گروه عظیمی را داریم که واکسینه شده و ایمنی دارند و هم گروه‌های مختلفی به بیماری به صورت خفیف مبتلا شدند و بنابراین سطح ایمنی مقبولی وجود دارد. این در حالی است که به نظر می‌رسد در چین این اتفاق نیفتاده است. اکنون هم که سیاست‌شان شکست خورده، افراد مستعد بیشتری برای ابتلا به کرونا در چین وجود دارد.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: حال دلیل اینکه سازمان جهانی بهداشت نسبت به افزایش موارد در چین هشدار می دهد، این است که به سال نو میلادی نزدیک می‌شویم و مسافرت‌های زیادی در کشورهای دنیا و به ویژه در جنوب شرق آسیا اتفاق می‌افتد و این بسیار نگران‌کننده است؛ چراکه آمار درستی ندارند و هشدار را به همین دلیل داده‌اند. ضمن اینکه از حدود شش الی هفت ماه قبل هم سازمان جهانی بهداشت پیش‌بینی می‌کرد که احتمال دارد در اواخر پاییز و اوایل زمستان موجی از کرونا را داشته باشیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما