۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
کد مطلب : ۳۹۰۱

پروژه های جدید درمانی معطل تامین نیرو

مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت گفت: در حوزه درمان بیش از ۲۴ هزار نفر و در حوزه بهداشت بیش از ۶۰ هزار نیرو کمبود داریم.
پروژه های جدید درمانی معطل تامین نیرو
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ سیف الله مرادی افزود: از سازمان برنامه ‌و بودجه و امور استخدامی درخواست داریم مجوز جذب حداقل ۱۰۰ هزار نفر را هرچه سریع‌تر صادر و ردیف اعتباری آن توسط سازمان برنامه‌ و بودجه تأمین شود اما تصمیمات ما توسط این دو سازمان تاکنون وتو شده است.

وی اظهار داشت:حدود ۱۱ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان سال به بیمارستان ها اضافه می شود که که با کمبود فعلی نیرو می‌تواند به آشفتگی در بیمارستان‌های کشور منجر شود.

مرادی گفت: بحث کمبود نیرو در حوزه سلامت، تنها به بیمارستان‌ها ختم نمی‌شود بلکه در حوزه بهداشت نیز این کمبودها به‌ صورت عیان رخ نشان می‌دهد که این موضوع درنهایت می‌تواند منجر به نارضایتی مردم شود. این کمبودها می‌تواند خطرات جدی برای سلامت مردم و همچنین خستگی و فرسودگی را در کادر درمان ایجاد کند.

مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت عنوان کرد: در حوزه تأمین نیروی انسانی جلسات متعددی را با معاون رئیس‌جمهور، رئیس سازمان استخدامی و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه برگزار کرده‌ایم، نمایندگان این سازمان‌ها به‌صورت مستمر و میدانی در جریان پیشرفت فیزیکی پروژه‌های بهداشتی و درمانی وزارت بهداشت هستند و از کمبود نیرو برای راه‌اندازی این پروژه‌ها اطلاع دارند.

وی افزود: وقتی مجوز استخدامی صادر نشود و نیرو به‌اندازه کافی نباشد، طبیعتاً از یک‌ طرف نباید انتظار کیفیت در ارائه خدمات را داشته باشیم و از طرف دیگر نیز هزینه‌ها برای ساخت مراکز بهداشتی و درمانی در مناطق محروم معطل تأمین نیرو می‌ماند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما